Mały hotfix pigułek żywnościowych

Awatar użytkownika
Kamiyo Ori
Posty: 1054
Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
GG/Discord: deviler_
Multikonta: Rokudo Gaika

Mały hotfix pigułek żywnościowych

Post autor: Kamiyo Ori »

PROBLEM
Pigułki żywnościowe systemowo nie wpływają na inne rzeczy, niż chakra, chociaż opisowo mają szersze działanie.

ROZWIĄZANIE
Stare:
Nazwa
Bojowa pigułka żywnościowa
Typ
Medykament
Objętość
1
Efekt
+40% chakry oraz odnowienie sił w przypadku zmęczenia
Opis Specjalny medykament będący wynalazkiem ostatnich lat. Ta mała pigułka wykorzystywana jest przez Ninja tylko w kryzysowych sytuacjach, gdyż poważnie nadwyręża i eksploatuje cały organizm. Zażycie jednej bojowej pigułki powoduje gwałtowne zregenerowanie chakry, a także niweluje zmęczenie i trudy walki, uzupełniając stracone przez użytkownika siły. Zażywanie bojowych pigułek żywnościowych obarczone jest jednak poważnym ryzykiem, gdyż druga porcja tego medykamentu w odstępie krótszym niż 24h, poważnie nadwyręża organizm, ogołacając go z cennych wartości odżywczych. To z kolei prowadzi do pozbawienia przytomności przez użytkownika, a nawet może spowodować niewydolność organizmu i w konsekwencji przyczynić się do śmierci postaci. Wyjątek stanowi sytuacja, w której posiadamy ponad 160 punktów Wytrzymałości. Przy takiej sposobności organizm jest w stanie znieść zażycie dwóch takich pigułek. Nasz limit podnosi także umiejętność nabyta - Żelazny Organizm, która zwiększa odporność na skutki uboczne przy zażyciu dodatkowej pigułki.
Cena
500 Ryō za sztukę
Nowe:
Nazwa
Bojowa pigułka żywnościowa
Typ
Medykament
Objętość
1
Efekt
+40% chakry oraz +40% energii i odnowienie sił w przypadku zmęczenia
Opis Specjalny medykament będący wynalazkiem ostatnich lat. Ta mała pigułka wykorzystywana jest przez Ninja tylko w kryzysowych sytuacjach, gdyż poważnie nadwyręża i eksploatuje cały organizm. Zażycie jednej bojowej pigułki powoduje gwałtowne zregenerowanie chakry, a także niweluje zmęczenie i trudy walki, uzupełniając stracone przez użytkownika siły. Zażywanie bojowych pigułek żywnościowych obarczone jest jednak poważnym ryzykiem, gdyż druga porcja tego medykamentu w odstępie krótszym niż 24h, poważnie nadwyręża organizm, ogołacając go z cennych wartości odżywczych. To z kolei prowadzi do pozbawienia przytomności przez użytkownika, a nawet może spowodować niewydolność organizmu i w konsekwencji przyczynić się do śmierci postaci. Wyjątek stanowi sytuacja, w której posiadamy ponad 160 punktów Wytrzymałości. Przy takiej sposobności organizm jest w stanie znieść zażycie dwóch takich pigułek. Nasz limit podnosi także umiejętność nabyta - Żelazny Organizm, która zwiększa odporność na skutki uboczne przy zażyciu dodatkowej pigułki.
Cena
500 Ryō za sztukę

DODATKOWE UWAGI
Brak <winakisuke>
1 x
PH | Ryō | KP | Notes
Awatar użytkownika
Mujin
Postać porzucona
Posty: 1143
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Re: Mały hotfix pigułek żywnościowych

Post autor: Mujin »

<medyk moment> Ja bym tutaj doprecyzował jak można takiego delikwenta uratować. Jakim sposobem. Czy druga pigułka jest substancją szkodliwą i trzeba ją wyciągnąć jutsu do wyciągania trucizn? Czy trzeba użyć Iryojutsu jakiejś konkretnej rangi? Nie ma warunków niestety uratowania życia w takiej sytuacji, a skoro jest to sprawa śmiertelna to może warto by dopisać jakieś Iryo B/A? Skoro może zabić, to powinna być opcja uratowania :D

+ takie pigułki żywnościowe rozkruszone np i ukryte w posiłku to naprawdę tania i skuteczna trucizna zabijająca. Pozbawia przytomności, czyli coś co nawet trucizny z jutsu Iryo S nie potrafią. Za 1k Ryo masz truciznę Mistrzowską która zabija przez wyssanie wartości odżywczych. Generalnie warto by chyba doprecyzować jakie negatywne konsekwencje są związane z przycięciem piguły ponad limit.
0 x
Awatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 406
Rejestracja: 18 lut 2015, o 21:28
Aktualna postać: Kisuke

Re: Mały hotfix pigułek żywnościowych

Post autor: Moderator »

Propozycja Kamiyo podoba mi się. Wcale nie dlatego, że Daisuke ma bramy

Co do kwestii, na które uwagę zwrócił Mujin. Osobiście preferowałbym dać tam dopisek o braku efektu, zamiast bawić się w kombinacje jaką z tego trutkę można zrobić.
0 x
Jeżeli potrzebujesz pomocy lub masz pytania - zapraszam na discorda lub PW!
Awatar użytkownika
Kamiyo Ori
Posty: 1054
Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
GG/Discord: deviler_
Multikonta: Rokudo Gaika

Re: Mały hotfix pigułek żywnościowych

Post autor: Kamiyo Ori »

@Mujin, Zgadzam się, że trzeba doprecyzować co takie pigułki dokładnie robią po przedawkowaniu. Może warto zerknąć na tabelę pigułek Akimichi i stamtąd zaczerpnąć inspiracji? Ten pomysł jednak dotyczy bardzo konkretnego zapisku w ulubionych pastylkach każdego shinobi i chciałbym ograniczyć debatę tylko i wyłącznie do niej. Brak tego dopisku wydawał mi się niedopatrzeniem przy zmianie mechaniki Bramowców i wprowadzeniu puli energii dla nich.
0 x
PH | Ryō | KP | Notes
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1077
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Mały hotfix pigułek żywnościowych

Post autor: Souei »

Inna sprawa, że obecnie przykładowa czwarta brama przy kontroli energii S+ może trwać do 20 tur. Jedna pigułka wydłuży ten czas o dodatkowe 8, a trzy pigułki w sumie o 24 tury (to będzie razem 44 tury biegania z bonusem 160PA). Nie wiem czy wtedy nie byłoby to ociupinkę zbyt długo.

Nie wiem też czy zmiana efektu z zatrucia na brak efektu po przedawkowaniu będzie miała sens, skoro póki co zależy to od wytki czy posiadania UN czyli intuicja podpowiada, że organizm znosi wtedy jakieś dodatkowe obciążenie czy skutki uboczne. Jeśli skutków ubocznych w przypadku przedawkowania nie będzie, to zależność od wytki czy UN nie będzie już tak jasno uzasadniona.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 406
Rejestracja: 18 lut 2015, o 21:28
Aktualna postać: Kisuke

Re: Mały hotfix pigułek żywnościowych

Post autor: Moderator »

Przy KC S+ 40% chakry też daje kilka dodatkowych tur korzystania z reberu.

A zmiana ma taki sens, że upraszcza pewne aspekty, zamiast dorzucać niepotrzebne elementy tam gdzie nie ma sensu ich dorzucać. Własne medykamenty także mają limit ile ich na raz można wziąć, a nadmiarowe nie są trujące. Dlaczego ta pigułka miała by być inna? Z drugiej strony, jeśli chcemy żeby nadmiar był problematyczny/trujący, to zaraz zaczniemy się bawić w trucizny złożone z medykamentów wspomagających. Nie widzę sensu w niepotrzebnym utrudnianiu sobie życia.
0 x
Jeżeli potrzebujesz pomocy lub masz pytania - zapraszam na discorda lub PW!
Awatar użytkownika
Kamiyo Ori
Posty: 1054
Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
GG/Discord: deviler_
Multikonta: Rokudo Gaika

Re: Mały hotfix pigułek żywnościowych

Post autor: Kamiyo Ori »

Jeszcze raz: proszę o zaniechanie dyskusji odnośnie tego, czy pigułki w nadmiarze są trujące, czy nie. Ten temat tyczy się wyłącznie dopisku o Energii.

@Souei, Podbijam to co napisał Obi Wan Nierobi, różne Reberu z KC S+ dostają dużego boosta, tak jak KE S+ u Bramowców.
1 x
PH | Ryō | KP | Notes
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1077
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Mały hotfix pigułek żywnościowych

Post autor: Souei »

No to zależy jak się do tego podchodzi. Ja nie porównywałbym bonusu od bram z możliwością kontrolowania reberu, bo dla mnie jest tu zbyt wiele fundamentalnych wręcz różnic, aby tak na to spojrzeć.
Jeśli jednak pomiędzy bonusem do statów z bram, a możliwością kontrolowania reberu stawiamy znak równości no to tak, wtedy pomysł z dodaniem energii do pigułek jest ok. Buffujemy przy tym ich niezwykle długi czas trwania, co moim skromnym zdaniem jest największym błędem w rozwiązaniu po reworku, więc pogłębiamy problem (albo korzyści, zależy od strony dyskusji :D)
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Moderator
Posty: 801
Rejestracja: 7 maja 2020, o 00:34
Wiek postaci: 100
Ranga: Spellcaster/Effect
GG/Discord: Wolfig#2761
Multikonta: Mujin, Jinpachi
Aktualna postać: Mujin, Jinpachi

Re: Mały hotfix pigułek żywnościowych

Post autor: Moderator Techniczny »

Jakby się nad tym zastanowić to propozycja Oriego jest jak najbardziej zasadna. Myślę, że powinniśmy to brać pod uwagę w tej formie. Wszelkie obawy i potencjalne problemy, które zostały tutaj wymienione, również są... Zasadne. Totalnie również zgadzam się z analogią względem reberu. Ono również dzięki takiej pigułce może być używane dłużej. Oferuje nieco co innego, ale podobnie są to techniki podtrzymywane. Mogą one co turę zadać obrażenia lub funkcjonować w jeszcze jakiś inny sposób. (bez jakichś dodatkowych pieczęci etc) Podobny problem występuje z technikami 1 pieczęciowymi, bo czas ich wykonania jest niemal zerowy.

Z tego względu zastanowiłbym się, czy na obecną chwilę nie zaakceptować tej zmiany w TAKIEJ lub zbliżonej formie, jaka została zaproponowana. Wraz z zastrzeżeniem, że po głębszych zmianach, jakie zajdą ten przedmiot (tak jak i inne użytkowe) również przejdzie zmiany dostosowujące do nowego systemu.

Przedawkowanie pigułek — do tej pory zazwyczaj kończyło się stanem krytycznym dla postaci i wymogiem natychmiastowej pomocy medyka — w obecnej chwili nie zmieniałbym tego — ewentualnie zebrał propozycje, jak widzielibyście rozszerzenie tego elementu. Limit powinien pozostać — przynajmniej na teraz.
0 x
Awatar użytkownika
Kamiyo Ori
Posty: 1054
Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
GG/Discord: deviler_
Multikonta: Rokudo Gaika

Re: Mały hotfix pigułek żywnościowych

Post autor: Kamiyo Ori »

W związku z ostatnim czyszczeniem Pomysłów chciałem przypomnieć o istnieniu tego tematu i zauważyć, że kosmetyczna zmiana nie została jeszcze rozpatrzona. <winakisuke>
0 x
PH | Ryō | KP | Notes
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4103
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Admin Ogólny
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Ruushi Fea

Re: Mały hotfix pigułek żywnościowych

Post autor: Jawa »

Ja osobiście raczej nie widzę problemu żeby piguły miały dawać energię, jednak raczej widziałbym to w formie 40% chakry ALBO 40% energii a nie i to i to, żeby reszta postaci nie była poszkodowana
0 x
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Mały hotfix pigułek żywnościowych

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Wprowadzone.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości