Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Awatar użytkownika
Mujin
Postać porzucona
Posty: 1143
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Mujin »

PROBLEM
Jak stoi jasno w TYM temacie:
Ale ile faktycznie jest tego ubytku w statystykach ciężko powiedzieć. Jest to więc zmiana estetyczna która nie ma wielkiego pokrycia w mechanice. I tak, jak najbardziej nie jestem przeciwko unumerkowiania każdego aspektu forum, ale ten akurat jest dość ważny i dotyka podstawowej mechaniki na forum. Więc pomyślałem sobie i doszedłem do wniosku, że skoro mamy obniżanie statystyk procentowe przez rany i inne małe statusy, to można by i to zastosować tutaj. Ekstremalnie niskie poziomy chakry to oczywiście rzadkość, ale warto by to dostosować i wskazać faktyczne konsekwencje szastania chakrą na lewo i prawo.

ROZWIĄZANIE
DODATKOWE UWAGI
Wartości oczywiście są czysto umowne i można je zrobić jak bardzo się chce, nie grzebałem też w samych opisach progów. W przykładzie zaznaczyłem ze % od statystyk oblicza się dopiero po obliczeniu ran i innych efektów, by nie wyszła sytuacja z 110% brakujących statów, co chyba jest dość jasne. W pierwszym progu pojawia się spory przedział, więc zeskalowałem to do 3%. Są to na tyle małe wartości, by nie wpływały aż tak znacząco na walkę, ale by oddawały w jakimś stopniu rosnące zmęczenie. I wywaliłem dopisek o uznaniowości sytuacji przez prowadzącego na wszelki wypadek, by uniknąć furtki do deus ex bullshitów i innych takich niepewnych sytuacji. Chakra jest i ma konkretny wpływ w konkretnym przedziale ubytku, nie ma miejsca na interpretację.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 3918
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Ichirou »

No bez jajec żeby przy przyśpieszonym oddechu przy 50% dostawać już jakieś kary + rozdrabnianie się na takie ułamki to też już przesada. Jak już to dać karę za te dwa progi poniżej 10% przy wyraźnym wyczerpaniu i tyle.
4 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Shinsu »

Popieram Ichirou. Kara 2% jest bez sensu do naliczania, a 50% chakry to raczej też nie jest jeszcze tak mało.
1 x
Awatar użytkownika
Hideaki
Postać porzucona
Posty: 148
Rejestracja: 2 wrz 2021, o 18:24
Wiek postaci: 20
Ranga: Doko
GG/Discord: Yoshimitsu

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Hideaki »

Od 30% chakry rozpoczęcie naliczania kar byłoby chyba lepsze
0 x
Nikuya
Hojo
Awatar użytkownika
Mujin
Postać porzucona
Posty: 1143
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Mujin »

Szczerze to mogłoby się zaczynać od 30% i wtedy ładnie by się spinało po -5% na każde 10% ubytku w tym przedziale. Ale no - kwestia wizji Adminów.
1 x
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1070
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Souei »

Czy to jest nam naprawdę niezbędne na forum? Tuż po zmianach wytki przez poprzednią administrację, a zarazem przed Przewrotem Lutowym była chwila na feedback odnośnie rozrastania się mechaniki i dodawania kolejnych cyferek i przeliczników. Odniosłem wtedy wrażenie, że gracze nie chcą jednak mieć otwartych X kart z mechaniką aby napisać jednego posta, a temat z chakrą po tych zmianach byłby kolejnym.
O ile w przypadku ran i wytki można te kary do stat dawać skoro taka jest teraz metoda na opracowanie tego, o tyle w przypadku ubytku chakry mówimy tutaj tylko o zmęczeniu bez żadnych ran. Jeśli chcemy teraz zwykłe zmęczenie obudowywać ujemnymi przelicznikami do statów, to wyobrażam sobie, że naturalną konsekwencją tego będzie późniejsze rozszerzenie tego na zmęczenie postaci po długotrwałym biegu albo innym fizycznym wysiłku i znowu kolejne notki. Tylko po co?
Przypomnę tylko, że te opisowe efekty powstały dawno tylko na potrzeby zapobiegania sytuacjom takim jak w pewnej misji Numy, gdzie na 2% chakry on jeszcze skakał i walczył bez żadnych negatywnych efektów ze strony MG. I już, nigdy nie chodziło o to, żeby karać ludzi za schodzenie poniżej pewnego poziomu, tylko o podchodzenie ze zdrowym rozsądkiem do tego, jak poziom chakry wpływa na kondycję postaci.
Osobnym tematem jest samo opracowanie pomysłu, które jest trochę dziurawe. W przedziale 0-5% mamy skrajne wyczerpanie postaci, słanianie się na nogach i mroczki przed oczami. Mechanicznie przełożone jest to na -25% do statystyk fizycznych. Czyli teoretycznemu ninja ze statami po 200 (dla uproszczenia - bez żadnych ran), statystyki spadną do poziomu 150, a takiemu ze statami bazowymi 100 - do poziomu 75. Moim zdaniem to bardzo daleko od opisanego efektu, bo ninja ze statystykami 150 czy nawet 75 jest cały czas całkiem sprawny. Nie o to chodziło. Gdybyśmy chcieli oddać stan przy 0-5% chakry, to postać musiałaby tracić 80-90% statystyk od takiego zmęczenia, co zrodziłoby inne problemy do rozwiązania.
Jeszcze jednym niaunsem jest fakt, że kary od ran nie zmniejszają nam wytki, co nie skutkuje efektem kuli śnieżnej, że każdą kolejną ranę jest zadać coraz łatwiej. Tutaj od zmęczenia ubytkiem chakry miałyby spadać wszystkie statystyki fizyczne łącznie z wytrzymałością jak rozumiem, przez co notabene łatwiej byłoby nam zadać ciężkie albo śmiertelne rany.
3 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Mujin
Postać porzucona
Posty: 1143
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Mujin »

To jest już wróżenie z fusów, nie ma absolutnie żadnej pewności czy ta zmiana nie doprowadzi do wsadzania procentów za zmęczenie, więc "dzisiaj zmęczenie za chakrę, jutro zmęczenie za bieganie" jako argument nie powinno mieć jakiegokolwiek znaczenia. Jakąkolwiek zmianę można zablokować na podstawie tego, że może prowadzić do innych zmian.
Okej i to już sugeruje że powinny być jakieś negatywne efekty. Jakie? Mamy to opisane. Ale skoro system ten miał praktyczne zastosowania i ograniczał możliwości postaci w konkretny opisany sposób po wejściu na bardzo niski poziom chakry, to trzeba to ukonkretnić. Jeśli niski poziom chakry może mieć wpływ na wynik walki i sędzia może uznać że "przez mroczki przed oczami nie zdążyłeś zauważyć shurikena" to powinno być to uregulowane. Nawet jeśli system znajdzie zastosowanie bardzo rzadko, to powinien być jasny i klarowny. Wolę by zrobić to zawczasu, niż dopiero po zajściu takiej sytuacji.
To już jest kwestia kulawego opisu którego, jak zaznaczałem, nie ruszałem i nie modyfikowałem, bo interesują mnie głównie same wartości liczbowe. Można dostosować procenty konkretnie do istniejących opisów albo można dostosować opisy do ustalonych procentów. Jedno z dwóch, mi to szczerze mówiąc obojętne co do czego. Ważne, by było to konkretne. Jeśli się uzna, że kary za ekstremalnie niską chakre powinny być większe, to luz.
Celna uwaga. Zmniejszanie się wytrzymałości nie powinno mieć miejsca.
+ nagle się okazuje że chakrowanie się do niskiego progu ma jakieś realne konsekwencje więc trzeba walczyć by tego uniknąć. Trochę ciężej się robi dla "rushuję dziedzinę A i sayonara do 4kPH gdzie to fizyczni mają przewagę". Patrząc na to jak aktualnie jest rozłożony balans pomiędzy czysto fizycznymi a czysto chakrowymi, to taka zmiana może wnieść nieco więcej. A i co do tego, że trzeba będzie trzymać otwartą tabelkę z ujemnymi efektami - było już mówione że takie sytuacje spadania do tak niskiego progu zdarzają się stosunkowo rzadko. Jeśli walki trwają z 4-5 tur to jak szybko jest się w stanie zbić do 20/10%? To nie uczyni walk uniwersalnie bardziej skomplikowanymi.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 3918
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Ichirou »

Skoro proponujesz kary za zmęczenie fizyczne wynikające z ubytku chakry, to nie rozumiem, czemu to miałoby nie prowadzić do wprowadzania kar za zmęczenie fizyczne, tyle że spowodowane innymi źródłami, jak np. walka w zwarciu przez dłuższy czas.

Po namyśle stwierdzam, że ten pomysł jest w ogóle zbędny, bo prowadzi jedynie do dalszej komplikacji systemu. Jakieś zasady "tracisz X % statystyk za Y % ubytku chakry poniżej wartości Z" to jest serio niezbyt fajne dokładanie dodatkowej roboty, którą trzeba przeliczać w każdej turze. Nie pod koniec, tylko w trakcie, bo nagle postać po puszczeniu techniki straci statystyki o ileś i to też trzeba będzie przeliczać. I jak sobie jeszcze o tym myślę z perspektywy MG, który musi to uwzględniać dla kilku postaci biorących udział w walce, to już mi się odechciewa prowadzić.

W ostateczności jakaś stała dla tego przedziału poniżej 10%, bo tam jest mowa już o mocnym wpływie na poruszanie się, i tyle, żeby nie komplikować nadmiernie systemu, który zaraz znowu się rozrośnie, tylko z opisowego na cyferkowy.
1 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Mujin
Postać porzucona
Posty: 1143
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Mujin »

Komplikowanie komplikowanie tak tak tak. Tak, to bardzo skomplikowane zagadnienie, "mniej chakry -> mniej statystyk". To praktycznie na tym samym poziomie skomplikowania co "więcej ran -> mniej staytstyk" i chyba da się to pomieścić bez bólu głowy. I powtarzam bo chyba też Ichir nie doczytał, że sytuacje w których spada się do bardzo niskich poziomów chakry to nie jest regularność i będzie to dotykać tylko postaci, które bez opamiętania spamują technikami o wysokim koszcie na każdym kroku. Albo gdy pojawiają się dłuższe walki/eventy. Czyli sytuacje dość sporadyczne. Sędziowie i prowadzący na misjach nie będą musieli tego aplikować do każdej sytuacji. To tak jak mówienie, że mechanika Paraliżu jest przesadnie skomplikowana, bo zabiera statystyki i trzeba to liczyć i jest więcej problemów bo jak się sparaliżuje kogoś podczas jego tury to trzeba liczyć jego akcje z obniżonymi statystykami. Czemu każda inna sytuacja z odejmowaniem statystyk na podstawie czegoś jest okej, ale ta akurat nie? Bo to "niezbyt fajne dokładanie dodatkowej roboty"? XD
Fizyczni najwidoczniej mają prawo dostawać rany i mieć z tego tytułu jakieś minusy, ale ludzie stojący za swoim OP reberu i spamujący czym popadnie mogą robić trtrtrtrtr dopóki druga strona nie padnie?
1 x
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Moderator
Posty: 801
Rejestracja: 7 maja 2020, o 00:34
Wiek postaci: 100
Ranga: Spellcaster/Effect
GG/Discord: Wolfig#2761
Multikonta: Mujin, Jinpachi
Aktualna postać: Mujin, Jinpachi

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Moderator Techniczny »

Osobiście byłbym za jakimikolwiek karami tylko w chwili gdy ktoś jest naprawdę na wykończeniu. Mowa tutaj o +-10% chakry.

W związku ze zmianami w mechanice temat trzeba jednak odłożyć na trochę do lodówki, bo w kwestii samej chakry również zajdą zmiany i nie będzie możliwe rozłożenie kar w żaden ze sposobów zaprezentowany w tym temacie w tej chwili.


Zostawiam, jakby ktoś chciał coś dodać. Za parę dni go przeniosę, bo na dzień dzisiejszy raczej żadnych zmian w tej materii wprowadzać nie będziemy. (najwcześniej wraz ze zmianami w mechanice)
0 x
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Sama propozycja jest dość ciekawa, aczkolwiek niepotrzebnie rozwleczona.

Widziałbym to zmęczenie jako -10% do statystyk fizycznych przy posiadanej chakrze na poziomie <10%. Nie jest to jednak moja ani niczyja ostateczna decyzja, a jedynie zachęcenie do wypowiadania się w którym kierunku (i czy w ogóle) powinniśmy kontynuować rozmowę na ten temat.
0 x
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1070
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Souei »

Ja w sumie się powtórzę, ale to dlatego, że ten pomysł bardzo mi się nie podoba. Kara -10% nijak nie odzwierciedla stanu, który mamy opisany przy takim niskim poziomie chakry. Dodawanie takiego czy innego większego przelicznika narobi tylko więcej szkody, niż pożytku, bo to jest tylko (skrajne) zmęczenie postaci, ale wciąż jednak jest to tylko zmęczenie. Kary od ran czy debuffów bardzo proszę, to już mamy, ale jak zaczniemy też przeliczać zmęczenie na % to już jest równia pochyła.
2 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Moderator
Posty: 801
Rejestracja: 7 maja 2020, o 00:34
Wiek postaci: 100
Ranga: Spellcaster/Effect
GG/Discord: Wolfig#2761
Multikonta: Mujin, Jinpachi
Aktualna postać: Mujin, Jinpachi

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Moderator Techniczny »

Fizyczni są zagrożeni otrzymywaniem ran przy zwykłym nawalaniu do przodu. Chakrowy nie mają żadnego drawbacku napierdzielaniem czym popadnie. Stoją sobie za reberu S (bo wbiją klanówkę pierwszą) i przez 90% gry nie mają się czym przejmować. Dodatnie chociaż jednej rzeczy na którą muszą zwracać uwagę, powinno być sensowne. Niech mają jakikolwiek efekt ujemny spamowania. Dodatkowo chakra to energia zarówno fizyczna, jak i duchowa. Wpływa na nią stan naszego ciała, czemu więc jej brak nie ma wpływać na kondycję? Zostaję przy swoim pomyśle, ale z większą karą przy dojściu do 10% chakry. -30% statystyk określających znaczne zmęczenie powinno być już bardziej pasujące.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 3918
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Ichirou »

Przy zasobach 10% osoba polegająca tylko na chakrze i tak ma kiepsko i raczej przegrywa walkę, więc sugerowanie, że dzięki tej karze do stat chakrowiec musiałby zwracać uwagę na zasoby brzmi głupio, bo tak jakby normalnie nie musiał. XD
Poza tym czemu w ogóle wymieniania jest tutaj kondycja, skoro zasad kondycji i zmęczenia fizycznego u nas nie ma (to nie jest sugestia do ich tworzenia jak coś).
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Moderator
Posty: 801
Rejestracja: 7 maja 2020, o 00:34
Wiek postaci: 100
Ranga: Spellcaster/Effect
GG/Discord: Wolfig#2761
Multikonta: Mujin, Jinpachi
Aktualna postać: Mujin, Jinpachi

Re: Konsekwencje niskiej chakry do poprawy?

Post autor: Moderator Techniczny »

Nie mogę używać słowa "kondycja" w odniesieniu do stanu fizycznego, bo nie ma u nas mechaniki kondycji. Rozumiem xD Zamień to słowo w takim razie na jakiekolwiek inne opisujące sprawność ciała i przeczytaj raz jeszcze. Jeśli o mnie chodzi to pierwotną propozycją było zaczynanie liczenia ujemnych stat od 30% i wtedy to miało by sens, bo łatwiej zejść nieco do 30% niż 10%, ale chakrowcom się nie podoba więc 10% jest domyślne. Ale nawet to jest za dużo, bo oznaczałoby że nawet w swoim najsłabszym momencie są lepsi od fizycznych. Gdzie fizyczni w swoim najsłabszym momencie są bezużyteczni z kolekcją ran zadanych im przez chakrowców na bezpieczną odległość.

I nie przegrywa walki. Ma nadal 10%. To nadal jakieś jutsu więc ma szansę. Gdzie melee który na pewno ma jakieś rany przez spamienie chakrą w najlepszym wypadku jest słabszy o x%, a w najgorszym jest na łożu śmerci. Gdzie chakrowcy niskim kosztem mogą sobie wbijać chakrowe dziedziny i bezpiecznie ranić wroga na dystans, ten osiąga podobną sprawność fizyczną za znacznie więcej PH więc i te same postacie na podobnych PH nie są równe. No i fizyczni nie mają magicznych pigułek na regenerację 40% ich surowca do walki by móc spamić jeszcze więcej i dłużej. Także tego. Fizyczni zawsze byli i są na straconej pozycji, a chakrowcy robią trtrtrtrtr i mogą robić trtrtrtr jeszcze dłużej. I nawet taka jedna negatywna zmiana na ostatku ich sił traktowana jest jak odwołanie świąt xD

Gadanie o magicznych równiach pochyłych i złowróżenie na zmianę balansującą dominację chakrowych koksów to według mnie też równia pochyła. Tak możemy się przerzucać ale nie widzę w tym jakiegokolwiek argumentu.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości