Toksyny i ich humorki

Masz w głowie pomysł, który zrewolucjonizuje rozgrywkę? Nie wiesz komu o nim opowiedzieć? Śmiało więc wykorzystaj ten dział do opublikowania go i umożliwienia innym ocenienia go. Upewnij się tylko wcześniej, czy podobny pomysł nie znajduje się w dziale "Odrzucone"!
Awatar użytkownika
Arii
Posty: 1730
Rejestracja: 3 cze 2022, o 11:19
Wiek postaci: 19
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: -na prawym ramieniu wytatuowana sznyta gita
-krótka bródka
Widoczny ekwipunek: *Duża Torba
*Plecak
*Manierka
GG/Discord: arii.2024
Multikonta: Yachiru

Re: Toksyny i ich humorki

Post autor: Arii »

Kupienie perków za co? Bo to nie ma sensu, żeby iść na Wyorawe po UN, żeby jeszcze coś na coś wydawać. Chyba, żadna UN nie wymaga kupowania czegoś po odbyciu Wyprawy, na którą traci się slot wypki i ma się calm down od następnej na 3 miechy
0 x
Obrazek Chakra Ariiego - dla sensora wyczuwalna jako spokojna, ciepła i dobroduszna
Chakra w formie Rzeźnika - zimna, wyczuwalna woń krwi, morderczy zamiar wisi w powietrzu
Chakra w formie Mindy - znudzona, "rozbrykana", skryta PH
Bank
WT
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4148
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Toksyny i ich humorki

Post autor: Boyos »

Perki to inaczej rzeczy, które może mieć trucizna. Kupujesz je, a raczej wybierasz je z listy w ramach tworzenia trucizny.

Szybki przykład (cyfry z dupy, na szybko)

Robię trutkę w formie tabletek, mam mistrzowski poziom trucizny:

Mistrzowska trucizna ma 500 pkt, substancja stała ma 100 pkt, w sumie mam 600 pkt do wydania. Więc idę sobie do tej listy efektów co dał Tenshi i biorę np.
Bezwonność za 50 pkt, ograniczenie siły za 200 pkt, szybsze działanie za 200 pkt i w ten sposób wydałem już 450 pkt, zostaje mi 150, to sobie dobieram do trutki bezsmakowość za 50 i za 100 jeszcze jakiś tam efekt. W ten sposób wydałem 600 pkt i złożyłem sobie truciznę.

Więc ponownie - baza to co zrobił Yasuo jest, tylko trzebaby to dokończyć i konkretnie rozpisać.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Tenshi
Posty: 183
Rejestracja: 10 paź 2023, o 13:32
Wiek postaci: 15
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Yasuo

Re: Toksyny i ich humorki

Post autor: Tenshi »

2 x

Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Toksyny i ich humorki

Post autor: Shigemi »

Generalnie świetna robota, mam tylko pytanie, czy te wartości, które są podane to są procenty czy sztywne statystyki?
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Tenshi
Posty: 183
Rejestracja: 10 paź 2023, o 13:32
Wiek postaci: 15
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Yasuo

Re: Toksyny i ich humorki

Post autor: Tenshi »

Ario powiedział, że ewentualnie pomoże mi z Seinarem zbalansować liczby, więc na chwilę obecną dałem flat statystyki, nie procenty.
0 x

Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Toksyny i ich humorki

Post autor: Shigemi »

Rozumiem, ogólnie pomysł bardzo mi się podoba, zaadoptowałbym tę mechanikę do tworzenia leków oraz innych dopalaczy medycznych. Tak jak leki czy dopalacze nie mogą mieć jakichś wielkich liczb, tak myślę, że trucizny zwłaszcza na poziomie S muszą być naprawdę silne.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Toksyny i ich humorki

Post autor: Shigemi »


Korzystając ze świetnej roboty Tenshi postanowiłem, że dobrym pomysłem byłoby tutaj dodać jeszcze system tworzenia medykamentów.

1. Rzuciła mi się w oczy jedna rzecz, zmieniłbym nazewnictwo z "autonomiczny układ nerwowy" na "obwodowy układ nerwowy", w mojej opinii jest to bliższe efektom jakie osiągamy za pomocą trucizn oraz leków oddziaływując na tę "część" naszego ciała.

2. Efekty na statystyki są analogiczne co do trucizn z wyjątkiem medykamentów działających na układ chakry, doszedłem do wniosku, że podnoszenie KC za pomocą piguł, a później nadawanie efektu negatywnego na to, nie ma sensu.

3. Formy leków są identyczne jak trucizn, dodałem kilka różnych modyfikatorów efektów, zostawiłem te, które mogą być ogólne dla substancji jakiejkolwiek, niezależnie czy to lek czy nie.

4. Forma działania leków z uwagi na ich późniejszy efekt negatywny została ograniczona do 4 faz:
1. Tura zażycia medykamentu - nałożenie Efektu I
2. Tura po zażyciu medykamentu - nałożenie Efektu maksymalnego dla substancji.
3. Tury działania substancji.
4. Tury zmęczenia organizmu po ich zużyciu.

<catkeyboard>



PS. Tak już po wszystkim, to jeszcze mnie naszła jedna myśl, czy zamiast dodawania wymogu UN Alchemik do trucizn/antidotów/medykamentów nie lepiej byłoby dać Alchemikom np. + 50 puli punktów substancji ?
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Tenshi
Posty: 183
Rejestracja: 10 paź 2023, o 13:32
Wiek postaci: 15
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Yasuo

Re: Toksyny i ich humorki

Post autor: Tenshi »

Zgadzam się. Ale to wszystko rozbija się o balans liczb lub ewentualne drobne poprawki.
Dzięki za tak szczegółowe rozpisanie!
  1. Ok. Można zmienić nazwę tego organu
  2. Ma to sens!
  3. Odnośnie form, to mi się wydawało, że medykament lub substancja wspomagająca powinna być aplikowana tylko jako pigułka. Ale rozumiem, że teoretycznie mogą być jakieś corner case'y, że sojusznik jest 20 metrów od Ciebie i nie masz jak mu podać medykamentu czy substancji wspomagającej, więc rzucasz go rzutką czy senbonem albo aplikujesz efekt na kilku sojuszników za pomocą formy gazowej. Więc niech będzie! Odnośnie zaproponowanych przez Ciebie efektów, to są one naprawdę fajne. Mam jedynie wątpliwość co do tego "zatrzymania krwawienia". Bo niby na chwilę obecną na forum nie mamy mechaniki krwawienia. Postać dostaje ranę ciężką, ujemny bonus do statystyk, niby fabularnie krwawi, ale czy może się wykrwawić? Czy nieleczona rana może doprowadzić do zgonu z powodu utraty krwi? Tego mechanika forum nie opisuje. Więc wszystkie efekty za wyjątkiem tego zatrzymania krwawienia są ok!
  4. Ma to sens! Z tym, że ja nie dawałbym sztywnych 5 tur po zakończeniu działania. Ale uzależnił to od ilości tur, w których substancja działała. Np. 1 tura wzmocnienia statystyk = 2 tury zmęczenia, 2/3 tury wzmocnienia statystyk = 3 tury zmęczenia, 4/5 tur wzmocnienia statystyk = 5 tur zmęczenia. Coś w ten deseń.
Generalnie świetna robota!
0 x

Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Toksyny i ich humorki

Post autor: Shigemi »

Ad. 3 Patrzyłem na to jak w realnym życiu, mamy tabsy, kroplówki i inhalatory i do tego piłem.
Ad. 3.1 Krwawienie można wywalić.
Ad. 4. Nawiązałem do obecnej mechaniki, które trwają 10 tur i 10 tur daje debuff, ale można zrobić to otwartym współczynnikiem, ale nie wiem, czy to nie będzie za dużo kombinacji, bo wtedy by trzeba było dodać koszt punktowy za turę działania.
0 x
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomysły”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość