Genjutsu

Masz w głowie pomysł, który zrewolucjonizuje rozgrywkę? Nie wiesz komu o nim opowiedzieć? Śmiało więc wykorzystaj ten dział do opublikowania go i umożliwienia innym ocenienia go. Upewnij się tylko wcześniej, czy podobny pomysł nie znajduje się w dziale "Odrzucone"!
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4047
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Genjutsu

Post autor: Ichirou »

Ogólnie zadawania ran "psychicznych" to jest jedna z myśli, jaka pojawiła mi się podczas pisania tego tematu, jednak nie wiem czy to nie będzie już zbyt duża mechanika do wyłącznie jednej dziedziny - nawet jeżeli miałoby działać analogicznie jak rany fizyczne, to doszedłby kolejny licznik ran do liczenia w niektórych walkach.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 279
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Genjutsu

Post autor: Shigemi »

Pomysł fajny, ale brakuje możliwości "uderzeniowej" genjutsu. Oprócz genjutsu zmieniających statystyki wprowadziłbym również Genjutsu zadające rany wg systemu ran, tylko różnicy konsekwencji i psychiki. Oczywiście żadne Genjutsu nie mogłoby dać -100 do np. szybkości + ranę śmiertelną, ale można by umożliwić hybrydowe efekty.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Shins Hyo
Posty: 237
Rejestracja: 12 gru 2023, o 07:02
Wiek postaci: 30
Ranga: Wyrzutek D
Krótki wygląd: Shins ubrany jest w czarny strój zasłaniający większość jego ciała. Widoczne są jedynie niebieskie oczy.
Widoczny ekwipunek: Wielki Kunai na plecach
Płaszcz
GG/Discord: shintarguar

Re: Genjutsu

Post autor: Shins Hyo »

Nie wiem, czy zadawanie ran przez genjutsu powinno iść w taki sam sposób, jak w systemie ran. O ile w ogóle. Zgodzę się, że pomysł na "dziedzinę debuffów" mocno ogranicza rolę genjutsu, ale tak po prawdzie wydaje mi się, że większość podstawowych technik w tej dziedzinie mogłaby mniej więcej na tym polegać. Osobiście nie mam dobrego pomysłu na to, jak sprawić, by genjutsu było z jednej strony opłacalne, a z drugiej nie było dziedziną zero jedynkową.

Na pewno można dodać do genjutsu również techniki, które nie tyle narzucają debufy, ale zmieniają w jakiś sposób postrzeganie ofiary. Np. zmieniają jego percepcję tak, że wszystkie dystanse widzi bliższe lub dalsze niż w rzeczywistości, albo że słyszy głosy lub dźwięki zgodnie w wolą użytkownika. Przy czym wydaje mi się, że warto zapisać ogólne zasady rozpoznawania, że jest się w genjutsu - jak możemy to zrobić, jeśli nasza psychika jest za niska i nie jesteśmy sensorem. W końcu o ile kojarzę, Kai działa tylko wtedy, gdy mamy podstawy sądzić, że zostaliśmy złapani w genjutsu.

Co do samych technik - te na D wydają mi się całkiem spoko zgodnie z propozycją Iczira.

W randze C - Jigoku Koka no Jutsu nasunęła mi pomysł na takie Psychiczne Rany. Mogłyby one działać tak, że póki przeciwnik jest w genjutsu i obrywa techniką to nalicza mu się wirtualna rana, która zniknie, jeśli uda mu się opuścić genjutsu, ale debufy z tej rany będą działały jeszcze przez X tur. I te X tur może być zależne od rangi genjutsu, a sama siła techniki wirtualnej będzie zależna od "siły" takiego genjutsu, czyli zgodnie ze wzorem na siłę Debufu (ale można by zmienić nazwę tej wielkości). Reszta w randze C wydaje mi się Ok.

Ranga B - Nehan Shōja no Jutsu zgadzam się, ze zaśnięcie instant jest średnie. To chyba jedyne genjutsu, które w ogóle nie daje ofierze szansy na reakcję. Jak najbardziej można przynajmniej 1 tura opóźnienia, w trakcie której może dojść - jak na turnieju - do braku koncentracji (wtedy spada wartość kontrolowanego reberu), przerywania technik podtrzymywanych, może jakichś innych objawów tego, że coś jest nie tak. Żeby była chociaż tura na reakcję i próbę wyjścia przez Kai. Reszta w miarę ok, aczkolwiek dwie pierwsze techniki trochę ze sobą nie współgrają. Kurama Himo Baindo ma debuff do szybkości, a Magen: Jubaku Satsu od razu unieruchamia i jeszcze znika jej użytkownik. A potem jest Kuroichi, które ma ukryć użytkownika. Wygląda trochę, jakby Magen: Jubaku Satsu było połączeniem dwóch pozostałych technik i jeszcze wzmacniało efekt unieruchomienia. Tę technikę albo bym wywalił, albo zmienił.

Ranga A - Magen: Nijū Kokoni Arazu no Jutsu wydaje mi się trochę głupie w takim działaniu. Bo żeby to miało sens, to musimy po raz drugi nie umieć rozpoznać, że jesteśmy w iluzji. Inaczej co nam szkodzi użyć znowu Kai, które nic nie kosztuje. Warto by zapisać, na jakiej zasadzie powinno działać to drugie genjutsu, żeby nakładanie tego miało sens. Imo w takiej postaci nie ma żadnego.
Utakata - jeśli spodoba Ci się pomysł z Psychicznymi Obrażeniami, które zadałem, można zmienić tę techniką tak, że ofiarę atakują okoliczne rośliny i zwierzęta i zadają mu psychiczne rany.

Ranga S - Kuro Kuukan Goumon jest to ciekawy pomysł. Imo ma to sens. Ale koszt obszarówek będzie liczony za złapaną osobę, tak?
0 x
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 279
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Genjutsu

Post autor: Shigemi »

Dla uściślenia chodzi mi o rany psychiczne, które wliczałyby się do sum ran fizycznych. Nie szłoby od nich umrzeć, ale jeśli limit ran zostałby przekroczony to postać traciłaby przytomność lub otrzymywałaby efekty wynikające z sum ran.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Tenshi
Posty: 177
Rejestracja: 10 paź 2023, o 13:32
Wiek postaci: 15
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Yasuo

Re: Genjutsu

Post autor: Tenshi »

1 x

Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4047
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Genjutsu

Post autor: Ichirou »

Chyba ile ludzi tyle opinii albo i nawet więcej opinii niż ludzi.
Może administracja wskaże kierunek w którym robimy / nie robimy? Bo z tego co rozumiem są też głosy, że obecne gen jest ok i nie trzeba tykać.
Albo jakaś ankieta z różnymi opcjami co zrobić w genjutsu?
Bo chyba dyskusja przez mnogość zdań utknęła i w obecnej formie nic z tego nie będzie i prędzej czy później temat trafi do kosza, aż ktoś za 3 lata o jeśli forum będzie jeszcze istniało wróci z jakimś nowym pomysłem.
1 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Gōsui
Posty: 87
Rejestracja: 14 maja 2025, o 17:32
Wiek postaci: 26
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Jak ma avku
Multikonta: Shīrōdo

Re: Genjutsu

Post autor: Gōsui »

Zróbcie genjutsu z obrażeniami mentalnymi i ranami tak jak jest wytrzymałość vs siła tak zrobimy psycha vs konsa adekwatnie duża wytrzymałość pozwoli zdjąć debuffy wynikające z ran psychicznych. Jak dostajesz śmiertelną psychiczną to usmażyło Ci mózg i jesteś w śpiączce albo po prostu warzywem

Oczywiście niektóre genjutsu są na przykład z efektem unieruchomienia, no to wtedy siła ofiary vs siła techniki z genjutsu. Kai przestaje być odpowiedzią na wszystkie genjutsu bo są część z nich jest traktowane jak uderzenie więc trafiają robi kuku.

Zastanawiam się jakby mogło to wyglądać i ogólnie no to Konsekwencja faktycznie stanowiła by coś w rodzaju wytrzymałości psychicznej, odpowiednio duża wytrzymałość fizyczna pozwala zniwelować efekty mentalnego zmęczenia (analogicznie jak rany fizyczne). Co do samych obrażeń to siłę genjutsu można by określić na podstawie psychiki usera +10 za range D i tak dalej aż do +50 za range S. Siła Chakry w tym przypadku objęta wyjątkiem i nie wpływa na wzrost siły genjutsu ze względu że jak przy taijutsu/buki skupia się na statystykach usera.

PS Jak się przewijało to sorry nie chciało mi się czytać całego wątku
0 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomysły”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości