Tak właściwie są dwa problemy związane z aktualnym systemem Jinchurikich. Pierwszym i najważniejszym jest fakt, że wszystkie mechaniki są poukrywane. Nie istnieje chyba na naszym forum mechanika, która jest ukryta przed graczami (no poza Rinneganem, którego początki są zbliżone do UW Farciarza). Drugim jest sama mechanika agresji. Agresja była elementem, który miał ograniczać nadużywanie Demona, którego bonusy są zatrważające. Jak bardzo? Nie wiem czy mogę w ogóle o nich mówić skoro jest to mechanika ukryta. Wspomnę dodatkowo, że statystyki jakie rosną z każdym poziomem są zmienne dla każdego demona. Wydaje mi się, powinny zostać one zrównane dla każdego demona.
ROZWIĄZANIE
1. Odhideować mechaniki Jinchuriki.
2. Usunięcie mechaniki na korzyść osłabienia statystyk jaką dostają Jinchuriki.
Moja całościowa propozycja:
Ichibi
- Shukaku - bądź Ichibi, to jest Jednoogoniasty Demon - znany jako Uosobienie Piasku bądź Potworny Tanuki, został stworzony z chakry Dziesięcioogoniastego przez Hagoromo Otsutsukiego. U każdego, ktokolwiek o nim słyszał, wywołuje paniczny strach - jest on wyjątkowo dzikim i niebezpiecznym przedstawicielem swojej rasy. Gdy tylko widzi jakiegokolwiek człowieka, stara się go zmiażdżyć za pomocą ogromnych ilości piasku, bądź pociąć na kawałki swoimi technikami Fuutonu. Mimo wszystko stara się on dbać o swoje bezpieczeństwo, nawet gdy jest zapieczętowany - potrafi on zmuszać piasek do automatycznej obrony jego "pojemnika". Jeszcze nikomu nie udało się go okiełznać i poznać jego mocy. Może kiedyś znajdzie się jakiś śmiałek?
- Nazwa
- Ichibi
- Imię
- Shukaku
- Kolor energii
- Przezroczysta
- Pasywne Host zyskuje możliwość nauki kontrolowania piasku - Suna Kanri. Dziedzina ta nie zajmuje slotu dziedzin oraz nie muszą być spełnione wymagania jej rozwoju. Dziedzina Suna Kanri może zostać rozwinięta do rangi D.
- 1 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie Suna Kanri do rangi C. Wykonywane techniki tej dziedziny są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +10)
- 2 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie Suna Kanri do rangi B. Wykonywane techniki tej dziedziny są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +20)
- 3 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie Suna Kanri do rangi A. Wykonywane techniki tej dziedziny są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +30)
- 4 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie Suna Kanri do rangi S. Wykonywane techniki tej dziedziny są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +40)
- Matatabi, lub Nibi (Dwuogoniasty Demon), jest swego rodzaju przeciwieństwem swojego jednoogoniastego kuzyna - stara się ona trzymać na uboczu i nie zbliżać do siedlisk ludzi, ani w ogóle okazywać swojego istnienia. Pomimo świadomości swojej przewagi w sile nad rasą ludzką, stara się zachowywać przy nich uprzejmie i powściągliwie - jednak gdy jest zezłoszczona, jest w stanie zniszczyć oponenta jednym machnięciem łapy, bądź wytworzeniem potężnych fal ognia. Jak na razie nikt nie był w stanie doprowadzić Matatabi do współpracy, lecz nikt nie mówi że nie jest to niemożliwe.
- Nazwa
- Nibi
- Imię
- Matatabi
- Kolor energii
- Niebieska
- Pasywne Host zyskuje możliwość otworzenia żywiołu Katon. Dziedzina ta nie zajmuje slotu dziedzin oraz nie muszą być spełnione wymagania jej rozwoju. Dziedzina Katon może zostać rozwinięta do rangi D.
- 1 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Katon do rangi C. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +10)
- 2 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Katon do rangi B. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +20)
- 3 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Katon do rangi A. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +30)
- 4 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Katon do rangi S. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +40)
- Isobu, kojarzony pod imieniem Sanbiego (Trzyogoniastego), podobny jest do poprzedniczki - kocha święty spokój i nie lubi niczyjego towarzystwa. Zazwyczaj ukrywa się w głębinach mórz lub jezior, i tam odnajduje to czego poszukuje. Nie jest jednak przy tym tak pokojowy jak Matatabi - jeżeli ktoś śmie mu przeszkadzać, atakuje i miażdży oponenta bez śladu litości. A w tym akurat jest dobry - ze względu na swoją masę i budowę ciała potrafi zmienić się w istny wirujący taran, a jego techniki Suitonu potrafią niszczyć całe klify. Jeśli jednak człowiek potrafi się zachowywać się odpowiednio cicho, demon jest w stanie zaakceptować jego obecność.
- Nazwa
- Sanbi
- Imię
- Isobu
- Kolor energii
- Jasnoniebieski
- Pasywne Host zyskuje możliwość otworzenia żywiołu Suiton. Dziedzina ta nie zajmuje slotu dziedzin oraz nie muszą być spełnione wymagania jej rozwoju. Dziedzina Suiton może zostać rozwinięta do rangi D.
- 1 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Suiton do rangi C. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +10)
- 2 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Suiton do rangi B. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +20)
- 3 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Suiton do rangi A. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +30)
- 4 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Suiton do rangi S. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +40)
- Son Goku, czyli czwarty Bijuu, dzierżący słynne imiona Czteroogoniastego Goryla oraz Króla Małpich Mędrców, znany jest ze swojego bardzo ostrożnego (by nie rzec wyjątkowo niechętnego) podejścia do istnienia rasy ludzkiej. Przez wieki obserwował zachowania ludzi i ich stosunek do Ogoniastych Bestii, i jako jeden z nielicznych swoich współbraci potrafi zrozumieć to, co się z nimi dzieje. Nie oznacza to jednak, że toleruje takie podejście - jeżeli tylko ma okazję, atakuje i stara się spopielić przeciwników za pomocą swojego wrodzonego talentu do posługiwania się zaawansowanym Kekkei Genkai - Uwolnieniem Lawy. Jak do tej pory jeszcze nikomu nie udało się w pełni osiągnąć współpracy z Małpim Królem - lecz ten, któremu to się uda, będzie mógł również korzystać z tych umiejętności... i stać się tym samym nieludzko niebezpiecznym.
- Nazwa
- Yonbi
- Imię
- Son Goku
- Kolor energii
- Pomarańczowo-czerwony
- Pasywne Host zyskuje możliwość otworzenia normalnie niedostępnego żywiołu łączonego - Youton. Dziedzina ta nie zajmuje slotu dziedzin oraz nie muszą być spełnione wymagania jej rozwoju. Dziedzina Youton może zostać rozwinięta do rangi D.
- 1 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Youton do rangi C. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +10)
- 2 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Youton do rangi B. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +20)
- 3 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Youton do rangi A. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +30)
- 4 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Youton do rangi S. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +40)
- Gobi, bądź Kokuou (bo tak brzmi jej prawdziwe imię) jest kolejnym z demonów o spokojniejszym charakterze. Stara się nie mieszać w sprawy ludzi i egzystować po cichu, nie wychylając głowy. Jest ona jednak bardzo dumna i jeżeli ktoś ją urazi bądź otwarcie wyzwie - zaatakuje od razu i będzie walczyć do upadłego. A zważając na to, że potrafi ona znakomicie posługiwać się Uwolnieniem Wrzątku i za jego pomocą nie tylko topić osłony, a również wzmacniać własne ataki ciałem... w jej obecności lepiej być ostrożnym, i nie próbować wywierać na nią nacisku.
- Nazwa
- Gobi
- Imię
- Kokuou
- Kolor energii
- Biała
- Pasywne Host zyskuje możliwość otworzenia normalnie niedostępnego żywiołu łączonego - Futtonu. Dziedzina ta nie zajmuje slotu dziedzin oraz nie muszą być spełnione wymagania jej rozwoju. Dziedzina Futtonu może zostać rozwinięta do rangi D.
- 1 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Futton do rangi C. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +10)
- 2 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Futton do rangi B. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +20)
- 3 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Futton do rangi A. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +30)
- 4 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Futton do rangi S. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +40)
- Nanabi, Siedmioogoniasty Żuk imieniem Choumei - jest kojarzony jako istny postrzeleniec pośród Bijuu. Wszędzie jest go pełno, jest niezwykle głośny, a do tego uwielbia towarzystwo innych istot - ludzie nie są wyjątkiem. Do tego miewa problemy z pamięcią. Znaleźć go jest wyjątkowo łatwo - najchętniej kręci się po lasach, zwłaszcza jeśli jest tam dużo zwierząt lub ludzkie osady. Trzeba przy tym zaznaczyć, że w walce potrafi być niebezpieczny - ogromny róg jest w stanie niszczyć wielkie głazy, a jego skrzydła wytwarzają fale uderzeniowe i oślepiający pył. Szczęśliwa siódemka nigdy nie był zapieczętowany w żadnym człowieku, lecz gdy to się stanie - raczej nie będzie oponował, bo w końcu będzie mieć stałe towarzystwo!
- Nazwa
- Nanabi
- Imię
- Choumei
- Kolor energii
- Fioletowo-czarna
- Pasywne Host zyskuje możliwość otworzenia żywiołu Fūton. Dziedzina ta nie zajmuje slotu dziedzin oraz nie muszą być spełnione wymagania jej rozwoju. Dziedzina Fūton może zostać rozwinięta do rangi D.
- 1 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Fūton do rangi C. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +10)
- 2 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Fūton do rangi B. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +20)
- 3 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Fūton do rangi A. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +30)
- 4 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Fūton do rangi S. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +40)
- Ośmioogoniasty Demon-Byk, Gyuuki, jest kojarzony jako twardy i wiecznie poważny demon, którego wyjątkowo ciężko wytrącić z równowagi. Stara się on być życzliwy wobec ludzi, lecz tylko w niektórych przypadkach okazuje się to mieć sens - zazwyczaj jest to płonne, zaś sam demon zmuszony jest do walki. A na tym akurat zna się znakomicie - posiada niezwykły talent strategiczny, pozwalający mu analizować pole walki i wymyślać na bieżąco odpowiednie do sytuacji taktyki. Do tego posiada dużą siłę, jest w stanie utrudniać przeciwnikowi walkę za pomocą atramentu, a w razie zranienia - potrafi się zregenerować. Przekonanie go do siebie jest wyzwaniem, ale możliwym do wykonania, a profity są zachęcające.
- Nazwa
- Hachibi
- Imię
- Gyuuki
- Typ kontroli
- Transformacja, aura
- Pasywne Host zyskuje możliwość otworzenia żywiołu Suiton. Dziedzina ta nie zajmuje slotu dziedzin oraz nie muszą być spełnione wymagania jej rozwoju. Dziedzina Suiton może zostać rozwinięta do rangi D.
- 1 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Suiton do rangi C. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +10)
- 2 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Suiton do rangi B. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +20)
- 3 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Suiton do rangi A. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +30)
- 4 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie żywiołu Suiton do rangi S. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +40)
- Przypuszczalnie najsilniejszy demon ze wszystkich Bijuu, Kurama - znany w świecie jako Dziewięcioogoniasty Lis - jest uosobieniem nienawiści i niepowstrzymywalnej chęci mordu. Przez lata to właśnie on był najczęstszym celem ludzi spośród wszystkich swoich pobratymców, zaś jego siła sprawiała, że był uważany wyłącznie za broń - i to właśnie to zmieniło przyjaznego liska, jakim był za młodu, w bezduszną i mizantropiczną bestię, którą jest teraz. Gdy tylko widzi ludzi pożądających jego siły - atakuje. A trzeba przyznać, że jego ataki są niezwykle niebezpieczne - nawet cios jego ogona może niszczyć góry, a jego Katon może stopić najtwardszą stal. Nawiązanie z nim współpracy jest niezwykle trudne, lecz profity z tego są również niezwykłe...
- Nazwa
- Kyuubi
- Imię
- Kurama
- Kolor energii
- Bordowa
- Pasywne Host zyskuje możliwość otworzenia dziedziny Ninjutsu. Dziedzina ta nie zajmuje slotu dziedzin oraz nie muszą być spełnione wymagania jej rozwoju. Dziedzina Ninjutsu może zostać rozwinięta do rangi D.
- 1 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie dziedziny Ninjutsu do rangi C. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +10)
- 2 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie dziedziny Ninjutsu do rangi B. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +20)
- 3 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie dziedziny Ninjutsu do rangi A. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +30)
- 4 Poziom Zdolności do kontroli chakry demona pozwalają na rozwinięcie dziedziny Ninjutsu do rangi S. Wykonywane techniki tego żywiołu są silniejsze (traktowane jako Siła Chakry +40)
Pisałem to przez dłuższy czas z dość sporymi przerwami, więc mogą istnieć błędy stylistyczne czy nawet logiczne. Okroiłem też fluff zawarty w opisach.
Czemu takie rozłożenie statystyk. Na II poziomie Jinchuriki jest słabszy od takiego SM czy AnK. Nie musi jednak martwić się takimi rzeczami jak czas aktywacji, czasem trwania czy negatywne efekty. Późniejsze wyprawy ze względu na coraz większą siłę muszą mieć pewne ograniczenia jak możliwość korzystania tylko z technik Biju.
"Tryb Mędrca" nie istnieje w aktualnej mechanice. Jest to mój dodatek który był odwzorowaniem czegoś co teoretycznie dawno temu istniało - Jeśli miało się Senin Modo i IV Poziom Biju można było zrobić tryb jak Naruciak.
Co się zaś tyczy zdolności pasywnych. Mamy np. "Otworzenia dziedziny Ninjutsu", każdy może otworzyć dziedziny aczkolwiek istotne są kwestie braku spełnienia wymagań. W moim przypadku gdybym kiedykolwiek chciał korzystać z zdolności pasywnej którą daje mi Kokuou musiałbym otworzyć Suiton/Katon na A aby móc następnie otworzyć drugą na D i dopiero wtedy mógłbym rozwijać daną dziedzinę. Podobna sytuacja była z Kyoushim i tym co dawał mu Nibi (został niejako zmuszony do otworzenia 1 dziedziny aby móc dalej rozwijać tę, która daje mu dodatkowe bonusy.
No i na samym końcu. Dawno nie zajmowałem się rzeczami takimi jak balans. Nie dostrzegę raków, które są możliwe przy wprowadzeniu tego wyżej. Dlatego chciałbym zachęcić was aby mechanika, która nie jest widoczna dla wszystkich została uzgodniona wspólnie.