Temat do dyskusji po reworkach

Zamieszczane są tutaj ważne ogłoszenia dotyczące zarówno spraw organizacyjnych forum, jak i ogłoszenia dotyczących samych graczy. Jeżeli więc Administracja pragnie coś ogłosić, szukacie kogoś do wspólnej rozgrywki albo jeśli chcecie zaznajomić się z aktualnymi konkursami, to to jest najlepsze ku temu miejsce. Ponadto jest to też dział, w którym można skontaktować się z Administracją.
Ajisai
Postać porzucona
Posty: 65
Rejestracja: 28 paź 2021, o 11:36
Wiek postaci: 21
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Ciemne, kasztanowe włosy opadające na ramiona, piwne oczy, jasna cera, jedwabne, czarne kimono z wyszytym na plecach symbolem rodu, przepasane hanhaba obi, na stopach zaś zōri.
Widoczny ekwipunek: Torba przepasana w talii
GG/Discord: spectrofobia

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Ajisai »

4 x
#6e916b
voice karta postaci
Awatar użytkownika
Nana
Posty: 798
Rejestracja: 13 paź 2020, o 18:05
Wiek postaci: 22
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Ciemne włosy, ciemne oczy, blada cera, Sharingan - typowa Uchiha. Szczupła, średniowysoka.
Widoczny ekwipunek: Ładne, czarne kimono. Torba przy pasie i zawieszona maska Kitsune. Katana na plecach.
GG/Discord: nanusia_

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Nana »

A ja piszę w sprawie zmian misji. Miałam tego nie robić, ale że napisałam w pomysłach no to coś wypada powiedzieć. Proszę tego nie brać do siebie to tylko moja opinia :3 nie chcę was tym urazić, bo to nie o to chodzi.

Cały pomysł jest spoko. Był wałkowany przez wielu innych poprzedników i chociaż jest pewnie przyjemniejszy dla graczy imo ma trochę wad.

1. Jak dla mnie najważniejsze. Piszecie, że chcecie być obiektywni i pro players, bez kolesiostwa i czepialstwa. No to skąd takie coś:
· Wczucie się w postać – 20% *
· Podejmowanie decyzji zgodnych z charakterem - 20% *
· Jakość postów – 20% - Jak chcecie to ocenić jak ktoś napisze 5 linijek?
· Sposób rozwiązania problemu na misji – 20% - Są lepsze i gorsze sposoby? Od kiedy? Każdy z nas myśli inaczej i jest kreatywny na swój sposób. Każde rozwiązanie jest dobre w końcu o to w tym chodzi. Czemu ktoś ma dostać mniej a ktoś więcej?
· Uznaniowość sprawdzającego – 20%. - no ok to było zawsze, więc się czepić nie mogę. Czyli "bo tak".

* Wczucie się w postać i decyzje zgodne z charakterem to najbardziej subiektywne kryteria jakie chyba istnieją. Jakim cudem sprawdzający może wiedzieć lepiej jaka jest czyjaś postać z charakteru niż sam twórca i właściciel? Zwłaszcza, że gracz opisywał potencjalny (bo wiadomo, że w trakcie grania może wyjsć różnie) charakter swojej postaci X lat temu. Postać przeszła od tamtej pory 15 fabuły, 30 misji i dwa eventy. Logiczne, że będzie inna. Jak sprawdzający może komuś dać za to jakikolwiek bonus? Jeśli uważacie, że ktoś jedzie po bandzie zachowuje się ooc to z nim to wyjaśnijcie albo dajcie punkty ujemne, a nie takie niesprawiedliwe ocenianie, bo "Uważam, że Twoja postać powinna w tym momencie myśleć inaczej niż napisałaś, więc +5%" ???? xD

2. Fajnie, że za pisanie dłuższych misji niż trzeba jest wciąż wynagrodzenie, ale co w przypadku, gdy mg będzie chciał pisać misję D na 50 postów, bo dostanie za to więcej punktów, a gracz będzie miał dość i nie będzie chciał? Przewidujecie interwencję fabularną czy coś?

3. Jeśli to nie jest forum literackie tylko pbf to co my tutaj innego robimy od kreatywnego pisania, bo nie wiem? Nikt nikomu nie każe pisać esejów, ale pisanie króciutkich pościkow na "odwal się" bo tak będzie szybciej i więcej PH jest odstraszające dla większości nowych osób, które na to forum wejdą. Gdyby szukały mega szybkiej rozgrywki pewnie poszłyby na te pbf na dc czy na czatach. Zaniżamy standardy no jak wolicie.
Mówiąc o sobie 3750 znaków na misji to jest dla mnie przeokropnie dużo do napisania, więc nigdy bym o tego nikogo nie zmusiła, ale bez przesady. Imo wciąż przydałby się tutaj jakiś złoty środek.

<cathug>
4 x
Awatar użytkownika
Kayo
Posty: 92
Rejestracja: 10 wrz 2021, o 02:18
Wiek postaci: 15
Widoczny ekwipunek: Tanto przy pasie.
Stroj codzienny
Haori (Płaszcz/kaftan)
Manierka
Skryte pod materiałem Wakizashi
Multikonta: Kabuki | Sayaka

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Kayo »

4. Są lepsze i gorsze sposoby i tutaj nie ma co do tego wątpliwości - nie mniej zgaduje, ze chodzi im o też takie zgodne z charakterem postaci rozwiązania, co z kolei wiąże się z punktem następnym


Kwestia sporna — Po to właśnie opisuje się charakter postaci, by był dla innych czytelny i zrozumiały, a potem wedle niego gra tą postacią. - Tak powinno być.
To, że niektórzy próbują usilnie wspiąć się na wyżyny literackości, pisząc charaktery, z których nic nie wynika — to zupełnie inna sprawa i to raczej ten problem należałoby zaadresować :P
Są jeszcze ci którzy w ogóle charakterów nie odgrywają <catgiggle>

Poprzednio można zauważyć, że byłby ten sam problem. Kwestia dogadania się gracza z MG (jak w większości spraw misyjnych) - i mean nie wiem, czy ktoś inaczej jest w stanie na to odpowiedzieć. Trochę szukanie problemu tam, gdzie go nie ma.
Jest różnica w pisaniu dla przyjemności a pisaniu z musu. Powinniśmy jednak zachęcać ludzi do wspólnej zabawy, a nie odstraszać ich elitaryzmem (nie twierdzę, że panuje lub panował jakiś elitaryzm, ale są fora, które dokładnie tym są i warto mieć to na uwadze)

A skoro temat do dyskusji o reworkach to mogę się wypowiedzieć też, bo czemu nie.

Myślę, że rozpisanie, za co można dostać ile punktów uznaniowych, ostatecznie jakoś potrzebne nie jest, aczkolwiek jego rozpisanie mocno nie szkodzi. Przynajmniej jest jasność, za co i kwestia dyskusji z wyceniającym jeśli coś nie pasuje, która ma więcej merytoryki niż "no dałeś mi za mało punktów" To zawsze było "widzimisię" pewnego rodzaju i trudno to przeskoczyć poza całkowitą rezygnacją z czegoś takiego - tylko po co.


Co do postów i ich długości jeszcze — po to ph za posta jest wyceniane różnie bo na bazie ich długości, by ludzie mogli pisać więcej/mniej i dostawać punkciki za to. Nie wiem w czym problem

Takie moje przemyślenia co do posta Nany i ogólnie zmian, które i tak poszły w dobrą stronę
1 x

Awatar użytkownika
Mujin
Postać porzucona
Posty: 1143
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Mujin »

P.S: Zapomniałem jeszcze dodać, że skoro trucizna Zabijająca wywołuje fizyczne obrażenia, to także zmniejsza statystyki. Więc okazuje się że używając trucizny Śmiertelnej możemy zmniejszyć fizyczne statystyki nawet lepiej, niż używając którejkolwiek z innych trucizn. CO PRAWA skutkiem ubocznym jest zmniejszenie statystyk o 100% i życia takiego kogoś, ale uznaję za wyjątkowo zabawny fakt, że trucizna przeznaczona do zabijania jest skuteczniejszym paralizatorem niż trucizna konkretnie pod paraliż xD
1 x
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Nie będę się zbyt mocno rozpisywał. Faktycznie warianty nakładające debuffy są zbyt słabe i dlatego zostaną wzmocnione. Paraliż w wersji całkowitej jest toksyczny dla rozgrywki, podobnie jak trucizna, która zabija i tyle. Należy podkreślić, że mamy też do czynienia z techniką, a nie substancją którą musimy jakoś zaaplikować. Czy to poprzez senbon, strzykawkę, podany komuś napój więc musi być to odpowiednio wyważone. Wbrew pozorom osłabienia te (po buffach) są bardzo przydatne ponieważ ustawiają nas na dalsze poczynania w walce np. obniżenie wytrzymałości rozkleja tanka dzięki czemu nasz atak będzie o wiele mocniejszy, a obniżenie szybkości sprawi że ktoś nie uniknie kolejnych. Mnogość opcji z kolei sprawi, że użyjesz tego co uznasz za przydatne w twoim wypadku zgodnie z maksymą, że od przybytku głowa nie boli.
0 x
Awatar użytkownika
Mujin
Postać porzucona
Posty: 1143
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Mujin »

Więc osłabienia są przydatne? Bardzo dobrze, spróbujmy to porównać do po prostu zadania komuś obrażeń. To znaczy - profity z tej techniki do profitów z zadania obrażeń.
Zadanie po prostu obrażeń (mówimy o technice A, wiec zakładamy Ciężką Ranę) zmniejsza siłę, prędkość i szybkość o -40%. Nie jest ograniczone turami i nie wymaga bawienia się w trucizny, dziedziny i inne duperele. Tona Konsekwencji jest wymaga żeby znegować to do -20% utraty statów. Jakie wymagania? KC C i dziedzina na A.
(no i dodatkowe łączenie się z innymi ranami)
W tej technice osłabienie to tylko 2 statystyki, 20%, czas trwania 4 tury. Wymogi: KC A, dziedzina S, UN. Ponownie, nieproporcjonalnie większe koszta. Nie łączy się z ranami bo technika nie zadaje ran sama w sobie, a przynajmniej nie wariant truciznowy. Nawet większe ilości niż 40% miękną, bo masz te nieszczęsne 4 tury xD

Więc jaki jest cel w tym osłabieniu, skoro taki sam efekt można osiągnąć po prostu waląc kogoś na ryj z jutsu zadającego normalne obrażenia? Bez limitu czasowego i ze znacznie mniejszymi wymaganiami?

Nie ma.

Wniosek: Użyć wariantu techniki zadającej obrażenia. Zmniejszasz wszystkie statystyki przez zadawanie obrażeń, efekt nie mija po jakiś 4 turach i nie musisz planować. Mnogość opcji jest fajna, prawda, ale warto by się postarać by te opcje i miały sens i jakieś zastosowanie. I by jedna opcja nie była kilkukrotnie lepsza od pozostałych.

Co do paraliżu to on z definicji uniemożliwia jakiekolwiek poruszanie sparaliżowanej części ciała. Trucizna może wyłączać kończyny, części ciała (jeśli położenie kogoś techniką A z wymogami z kosmosu jest "niezdrowe"), odporność na efekty trucizny powinna przecież wynikać z Wytrzymałości więc można iść w tym kierunku. Można to zrobić na wiele sposobów, ale korzyści z osłabiania kogoś i "paraliżu" są nieproporcjonalnie mniejsze.
Z tego co wiem, to Iryo miało być ogólnie lepsze ofensywnie, a tutaj z jedynej ofensywnej dystansowej techniki Iryo zrobiono żart + zbuffowano kolejną technikę ofensynwo-kontaktową (są 3 w sumie). Fajny ten medyk ofensywny, taki znacznie gorszy niż był.

+ warto jeszcze do opisu wariantu zadającego obrażenia powiedzieć kiedy pojawiają się kolejne rany. Chyba że technika po prostu po 2 turach daje ci 1 dużą ranę i potem trucizna magicznie znika z ciała ofiary. Wtedy to byłaby nieironicznie najbardziej żałosna technika ofensywna A nie licząc pociskowych xD
0 x
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Obi Wan Nerobi »

1 x
Awatar użytkownika
Rika Kari Matsubari
Postać porzucona
Posty: 1091
Rejestracja: 6 mar 2018, o 12:34
Wiek postaci: 19
Ranga: Sentoki

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Rika Kari Matsubari »

Zmiana
Nie jestem szczęśliwa, że muszę to pisać. Do tej pory nigdy nie miałam żadnych roszczeń mechanicznych, ale zmiany w paktach uderzają we mnie tak mocno, że nie mam wyboru.
Stworzenie paktu zajmuje mnóstwo czasu. Być może dla niektórych to pestka, ale mi przygotowanie summonów, rozdanie statystyk, robienie screenów i babranie się w bbcode zajęło kilka tygodni, o całej reszcie nie wspominając. Paktu zdążyłam użyć raz i okazuje się, że więcej nie mogę, dopóki nie wprowadzę szeregu zmian.
I tak się składa, że "szereg zmian" oznacza w tym przypadku napisanie wszystkich summonów od nowa. Czy są aż tak OP? Wątpię. Czy łamały jakieś zasady? O ile wiem, ani jednej. Po prostu za główną dziedzinę mam Iryo, którego nagle nie mogę używać. Pomijając już fakt, że to głównie na tej gałęzi mi zależało, to Iryo zastąpić mogę jedynie... Genjutsu i Fuinjutsu. Wybierając sowy, zgodziłam się na zakaz wykorzystywania technik pieczeciowych, które stanowią pewnie z 70% wszystkich jutsu. Możliwości były już bardzo ograniczone wcześniej i gdybym wiedziała co mnie czeka, nigdy nie zdecydowałabym się na wybór skrzydlaków, którego teraz już cofnąć się nie da.
Zostałam więc fabularnie wplątana w sowy i związana bublem mechanicznym, którego będę mogła używać tylko jeśli poświęcę kolejne tygodnie na zmiany, które są skrajnie niesatysfakcjonujące. Nie uważam, by było to fair. Nie mam ciągot do robienia żadnych hidden OP, sama wskazywałam rzeczy, które są zbyt silne (i jest to uwzględnione w ograniczeniach summonów E). Nie uważam, by ktoś celował tymi zmianami bepośrednio we mnie, ale to co zostało zaproponowane jest dla mnie nie do przyjęcia i nie godzę się na cierpienie w imię tak, umówmy się, mało sensownych argumentów.
No bo jakie zwierzęta posiadają predyspozycje biologiczne do leczenia chakrą? Żadne. Węże, skorpiony, bo bywają jadowite (co to ma do rzeczy?)? Żaby też takie są. A może psy, bo liżą rany? Naprawdę? W świecie ninja, w którym ludzie plują ogniem, kontrolują kryształ i zamieniają się w wodę? I wszystko to w imię... ograniczenia exploitu i nadużywania dziedziny. Niedawno ktoś pisał, że pakt posiadają dwie osoby. Być może Ichirou jest nieustannie otoczony tuzinem kocich iryoninów rangi S, ale ja nie zdążyłam użyć ani jednej techniki z tej dziedziny i z mojej perspektywy jest to szyte nićmi grubszymi jak do zimowego sweterka.
Nie będę ukrywała, że płomień we mnie nieco przygasł. Mam jednak nadzieję, że mój apel nie zostanie zignorowany tylko dlatego, że nie rzucam mięsem na czaciku, ani nie grożę opuszczeniem forum i doczekam się jakiejś propozycji. Chcemy czy nie, pakty są problemem jednostkowym i ta zmiana zamiast jakikolwiek rozwiązać, stworzyła nowy.
1 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 3911
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Ichirou »

Skoro zostałem wywołany do tablicy to chciałbym zdementować. <catuwu>
Z tego co wiem, to są też opracowane/opracowywane inne pakty niż nasze, więc sprawa dotyczy nie tylko nas. Mogą powstać też nowe pakty.
Ogólnie rzecz biorąc, to pakty dość mocno poszerzają zakres możliwości postaci, dają dostęp do nowych dziedzin i wyspecjalizowanie zwierząt to jak najbardziej dobry pomysł. Myślę, że 4 dziedziny chakrowe to wciąż dużo i nawet 3 nie byłyby katastrofą.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Odpowiedź na post Riki
Wiele spraw zajmuje mnóśtwo czasu. To że coś zajęło mnóstwo czasu, ale w istocie potrzebuje zmian, nie oznacza, że te zmiany mają zostać zapomniane. Nie jest to fajne, zgadzam się. Ale niejednokrotnie dla dobra ogółu, niestety takie rzeczy też muszą być poprawiane.
Tak jak wiele zmian, niektóre wymagają przepisania sporej części od nowa. Tak samo jest przy zmianach w dziedzinach, klanach czy stylach. Ponownie, nie jest to argument żeby zmian nie przeprowadzać.
Nie będę wchodził w szczegóły, ale nie jest to do końca prawda.
"Ograniczenie" to jest już od dawna. Brak pieczęci w zamian za skrzydła. To był świadomy wybór. Nic w tym aspekcie się nie zmieniło.
Predyspozycje biologiczne do leczenia chakrą? Żadne. Zgadzam się.
Predyspozycje biologiczne do leczenia? Jest to dość ograniczona pula, stąd nasze ograniczenie bazujące właśnie na takim aspekcie.
Trucizny (zwłaszcza w naszej mechanice) są ściśle połączone z leczeniem. "Dawka czyni truciznę".
Nagminność nadużywania Iryo w paktach skłoniła nas właśnie do interwencji w tym temacie. Kilka typowo leczących summonów pojawiło się w KAŻDYM PAKCIE. Nie było wyjątku! Nie kojarzę, że Ichirou specjalnie tego nadużywał, co nie zmienia faktu, że takie możliwości należy ukrycić przed faktem, a nie po.
Nie zamierzam udawać, że rozwiązanie to jest idealne. Bo nie jest. Pakty były problemem jednostkowym, ale zaczynają się robić popularne i dziury, które tam powstały przez lata trzeba było lekko ponaprawiać. Wolałem uciąć największy problem w zarodku, póki nie rozlał się jeszcze na kilkanaście dawno akceptowanych i używanych regularnie paktów.
0 x
Awatar użytkownika
Haruzen
Posty: 595
Rejestracja: 19 cze 2021, o 23:31
Multikonta: Harikido

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Haruzen »

Problem jaki jest z paktami troszeczkę leży też u samych podstaw tego wspomagacza. Każdy bierze summony po to, aby uzupełniały mu one build. Brakuje ci jakiegoś żywiołu, który byłby kompatybilny z twoimi umiejętnościami? Zwierzak może mieć ten żywioł. Szkoda ci ph na leczenie się? Summon z iryo. Ot masz jakąkolwiek lukę w buildzie, łatasz ją paktem. Tymczasem przy odrobinie pracy, administracja mogłaby stworzyć kilka paktów odgórnie, a gracz, który chciałby wybrać ów wspomagacz, losowałby z tej puli. Wtedy pakt byłby jeszcze łatwiejszym do zdobycia wspomagaczem (jedynie nin C oraz wyprawa), jednak byłby zapewne nieco słabszy, jako że nie zawsze będzie uzupełniał w pełni czyjś build. Sam fakt możliwości dosyć tanim kosztem przywołania na tyle silnego wsparcia może być wystarczającą zachętą do sięgnięcia po ten wspomagacz.
Co jednak z obecnymi paktami? Tutaj jest problem i widzę też problemy w rozwiązaniach zaproponowanych przez Nerobiego.
Rozumiem, niepokój idący za odejściem od predyspozycji biologicznych, bo przy summonach często i tak czymkolwiek zapycha się dziedziny, aby mieć 25% ph w nie wydane i bardzo łatwo byłoby wrzucić tam iryo.
Czekanie na rework genjutsu, ninjustu i fuin jutsu miałoby sens tylko wtedy jeśli by w sensownym czasie owe reworki weszły. Sensownym, czyli np do końca roku. Wydaje się to jednak mało realne.
Ograniczanie liczby dziedzin tylko niepotrzebnie utrudni robienie buildów summonów. Nie wiem jak wyglądają pakty innych, w jak wielu z nich jest użyte 4 lub więcej dziedzin, ale jak dla mnie 3 dziedziny tylko ograniczą graczy, a nie rozwiążą problemu iryo.
Wymóg głównej dziedziny najbardziej rozwiniętej u każdego summona jednak brzmi nazbyt restrykcyjnie. Imo jednak jest myśleniem w dobrą stronę. Jeśli na każdą rangę mamy 2 summony i mają one mieć one najwyższą dziedzinę taką samą, to mamy już stosunkowo mało możliwości dywersyfikowania tych summonów. Rzadko natomiast potrzebne są dwa takie same, czy bardzo do siebie podobne.
Dlatego proponowałbym aby był wymóg, że główna dziedzina musi być rozwinięta przynajmniej 2 rangi niżej, niż wynosi ranga Summona. W ten sposób u summonów E, D, C i B owszem wystarczy ową dziedzinę otworzyć jedynie na D. W przypadku summonów wyższych rangą trzeba wydać już więcej (summon A-dziedzina C, summon S-dziedzina B), a jako, że do zdobycia summonów wymagana jest wyprawa B, to nie ukrywajmy na etapie, na którym robi się wyprawy B, raczej woli się używać summonów od B wzwyż. Jednocześnie nie byłbym nazbyt restrykcyjnym wobec tych nieszczęsnych predyspozycji biologicznych. Jeśli gracz jest w stanie to jakoś wyjaśnić, dlaczego np pasikoniki mają mieć umiejętność leczenia, to niech mają. Arbitralnie odgórne stwierdzenie, że to nie ma sensu z punktu widzenia biologii, jest głupie w momencie gdy te pasikoniki mogą mieć przeciwstawne kciuki, usta zdolne do mówienia i z których mogą pluć prądem. Każdy ma gdzie indziej swoje zawieszenie niewiary, więc nie narzucajmy komuś swojej wizji.
0 x
Awatar użytkownika
Ashitaka
Postać porzucona
Posty: 93
Rejestracja: 27 lip 2021, o 23:25
Wiek postaci: 16
Ranga: Wyrzutek D
Krótki wygląd: Blondwłosy młodzieniec nosi stargane i wielokrotnie łatane spodnie oraz prostą koszulę. Jego lewe oko zakrywa czarna opaska i długa grzywka. Twarz chłopaka szpeci paskudna blizna, ciągnąca się od środka czoła, po lewą kość policzkową.
Widoczny ekwipunek: Krótki łuk i kołczan.
Aktualna postać: (url=https://shinobiwar.pl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=3150)Satō(/url)

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Ashitaka »

Dobrze pisze polać Mu!
Uff, wylać to, coście Mu właśnie polali. <catnotlikethis>

Zrobienie kilku porządnych paktów to dużo, duuużo pracy. Wybieranie z puli mocno ogranicza kreatywność i przyjemność z gry, nawet jeżeli byłby to tylko wybór mechaniczny, a charakter, wygląd i imię pisałby gracz. Podkreślam WYBRAĆ. Na forum nie ma żadnego losowania i mogę się mylić, ale w regulaminie jest to podkreślane kilkukrotnie.

Pomijając niechybne oskarżenia o lewe losowania i stronniczość, wylosujesz pakt, którego nie chcesz i co? Mam arachnophobie. Wylosuje pakt z pająkami i idę do domu.
Wracamy na dobry kierunek, popieram ideę paktów nie wymagających X miesięcy aktywnej gry. Co do ich siły, powiedziałbym, że powinna być to kwestia może nie odgórna, a indywidualnego wyceniania każdego paktu, jak robi się to z technikami własnymi. Tylko tutaj znów pojawia się szansa na płacze o stronniczość, więc pytanie na ile gracze ufają administracji.
Robienie zmian po kolei jest rozsądne. Ludzie mają życia i inne zajęcia, niż reworkowanie reworku (paktu), bo wyszedł rework (technik). Warto zaczekać i zmniejszyć potencjalną ilość roboty kadry. Są już wystarczająco zajęci, niech mają czas na sprawdzanie moich przedmiotów. Yyyy...



Co do dalszej części, przyznaję bez bicia. Nie rozumiem propozycji, ale to kwestia tego, że nie jestem zbyt mądry.
0 x
Awatar użytkownika
Rika Kari Matsubari
Postać porzucona
Posty: 1091
Rejestracja: 6 mar 2018, o 12:34
Wiek postaci: 19
Ranga: Sentoki

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Rika Kari Matsubari »

Bardzo cieszy mnie odzew i dobrze wiedzieć Obi, że można na Was liczyć. Naprawdę. Półsłowem do poprzedniego posta: pakty są silne i nerfy jako takie nie są dla mnie wielkim problemem. W poprzednim poście opisywałam po prostu swoje nieprzyjemne położenie i oczywiście nie uciekam przed tym, że będę musiała przy swoim tworze pomajstrować.
A co do propozycji zastąpienia predyspozycji do Iryo, to wg mnie powinniśmy rozważać pierwszą i czwartą. Dziedzina główna jako najbardziej rozwinięta, bez żadnych półśrodków proponowanych przez Haruzena. Ewentualnie z dopuszczeniem jednego czy dwóch summonów nieobjętych tą dziedziną. Jednak każdy (czy prawie każdy) przywołaniec musi mieć wtedy sensowny koszt rozwoju, aby miało to sens. Inna opcja: każdy summon z dziedziną główną na randze B lub wyżej. Tu już można pokombinować, ale wszystkie te zmiany prowadzą do jednego i są chyba w porządku.
Czwarta opcja też jest moim zdaniem okej. Tyle tylko, że rework dziedzin może wcale nie przynieść realnych alternatyw dla Iryo albo stworzyć inne drogi do nadużyć. A po nich potrzebne będą kolejne korekty w zasadach tworzenia paktu. Zastanawiam się więc, czy nie byłoby lepiej zacząć od dziedzin, określić nowe realia (co się rzekło, genjutsu też może być w summonach potężne) i wtedy zreworkować istniejące pakty, a nowe tworzyć wg nowych zasad. Do tego czasu chyba można by zostawić rzeczy po staremu albo np. zakazać używania Iryo w istniejących paktach. Choć pewnie byłaby to ta pierwsza z opcji, bo reworki dziedzin mogą nastać bardzo szybko albo okrutnie się ciągnąć.
Haruzen, pisałeś o gotowych paktach. Mają one dużą wadę - są gotowe. Gracz sam wie co pasuje do jego postaci. Nie ma sensu zabierać mu radości tworzenia. A administracja zamiast poświęcać całe godziny na tworzenie czegoś, czego może nikt nie chcieć, lepiej by swój forumowy czas poświęciła na coś ważniejszego.
Pozostaje kwestia łatwości zdobycia paktu. Stworzenie go jest wyzwaniem, ale zdobycie już nie. Był to pierwszy wspomagacz, po jaki pognałam zaraz po osiągnięciu wystarczającej siły. Jest pewnie jednym z mocniejszych boostów, a przede wszystkim bardzo atrakcyjny fabularnie. Łatwo mi mówić, ponieważ swój pakt już zdobyłam, ale utrudniłabym nieco zdobycie paktu. W propozycjach Poprzedników byłam zwolenniczką rozróżniania misji na więcej kategorii pod względem poziomu trudności. Podejrzewam, że obecnie nie ma tego w planach. Ale co gdyby każdy artefakt/kinjutsu/wspomagacz miał indywidualnie przypisaną ilość PH przeciwnika na wyprawie? Albo, jeśli nie chcemy zwiększać poziomu trudności samej wyprawy, zdobycie paktu (tak przecież istotnego fabularnie) wymagało dwóch wypraw B? Myślę, że można pomyśleć w takim kierunku.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 3911
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Ichirou »

Odnośnie tych różnych pomysłów: jak zostaną wyrzucone predyspozycje i będzie trzeba wybrać dziedzinę główna, to co będzie stać na przeszkodzie brać iryo jako główną?
W sensie, mogę sobie wybrać iryo jako główną + mieć inne dziedziny chakrowe lub mogę sobie wybrać inną dziedzinę i nie mieć dostępu do iryo? Jaki jest w sens iść w drugą opcję i się ograniczać?
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Temat do dyskusji po reworkach

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Ad Haruzenum:
Paktów robionych przez administrację na 99% nie będzie. Na pewno nie będzie to w najbliższej przyszłości. Nie ma to ani sensu, ani potrzeby. Jak ktoś będzie chciał pakt, opracuje go sobie samodzielnie, dopasowując idealnie pod siebie, zamiast korzystać z gotowca. No i nie rozwiązuje to żadnego problemu, poza tym, że przenosi trud z gracza na administrację. Zdobycie paktu i tak nie jest trudne, więc nie ma co ułatwiać żeby ktoś dostał "gorszy".
3 dziedziny nie jest wcale mocnym ograniczeniem. Praktycznie każdy gracz do bardzo późnego etapu w takiej ilości się zamyka. A 2 żywioły + dziedzina nieelementarna to i tak na ten moment wystarczająca blokada. I tak jak wspomniałem, nadal "najoptymalniejszym" rozwiązaniem są 2 żywioły + iryo.
Summony mają być specjalizowane, z definicji i opisu, który od samego początku był. To nie ma być wspomagacz, który przykryje wszystkie dziury buildu pod jedną dziedzinę, supportująć się 4 innymi + dodatkowymi taiuserami.

Ten wariant mi się nawet podoba. W wariancie ranga-1 (zamiast ranga-2), czyli dla summona S-dziedzina A itd.
Ad Ichirum
Nic nie stoi na przeszkodzie. To właśnie powód, dla którego najbardziej rozważam warianty 1 i 2. Co prawda ktoś może uznać, że lepiej mieć 2 żywioły + ninjutsu + genjutsu, ale no cóż...
0 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogłoszenia i Kontakt z Administracją”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości