Myślę sobie, że wybór kostek i elementu losowości w mechanice pozwoli nieco bardziej odciąć się od konkurencji na rynku (KMWTW) i będzie mieć szanse przyciągnąć nowe osoby na forko. Podbijam też, że krytyki (1 i 20 w przypadku k20) to jedne z najbardziej wesołych momentów na sesjach.
Re: Ankieta dotycząca gry
: 26 lut 2022, o 22:47
autor: Shinsu
No nie wiem, czy to ma większy sens. Pilnowanie, by takie elementy losowe rzeczywiście były losowe będzie dosyć trudne. Musielibyście zrobić do tego jakiś super dodatkowy kanał i pilnować, czy ktoś nie ściemnia np. losując kilka razy.
Re: Ankieta dotycząca gry
: 26 lut 2022, o 23:49
autor: Yasuo
Jeśli miałyby być kości, to custom bb code do losowości byłby mega przydatny...
Tak tylko mówię.
Re: Ankieta dotycząca gry
: 27 lut 2022, o 10:10
autor: Kisuke
Odpowiednie "dodatki", aby działo się to bezpośrednio w poście, ewentualnie w jakiś inny, bezpieczny sposób to raczej nie jest większy problem
PS. Zainteresowani systemem kostkowym mogą podrzucać własną opinię w jaki sposób woleliby żeby to było rozwiązane (posty, losowanie na discordzie, itp itd)
Re: Ankieta dotycząca gry
: 27 lut 2022, o 12:10
autor: Yami
System kostek, mógłby zostać dodany ale nie powinien być dołączany do systemu mechaniki forum (im więcej wyrzucisz tym silniejsza technika). System kości powinien być używany do Tworzenia KP przeciwników na misjach. Aktualnie to co jest u nas największą bolączką w misjach jest dostawanie chamskiej kontry bo każdy mniej więcej wie kto co ma. Mi zdarzyło się to dwa razy (na szczęście) ale inni tracili z tego tytułu KP a następnie odchodzili z forko (Przeciwnik z misji, którą sam prowadziłem miała oznaki kontry, zaś gracz, który potem powiedział mi, że to któraś kontra z rzędu, porzucił grę).
Rozumiem, gdy w walce 2v2 rzut kością zdecyduje kto na kogo ruszy, a nie dobierze się odpowiedniego przeciwnika.
Nie rozumiem jednak czemu jakaś czynność gracza powinna być oceniana przez pryzmat rzutu kością, od tego są atrybuty oraz sposób prowadzenia akcji.
Re: Ankieta dotycząca gry
: 27 lut 2022, o 12:32
autor: Kayo
System kościowy byłby dobry jako dodatek, a nie jako coś zupełnie decydującego o rozgrywce.
Niektórzy mogą myśleć, że system kościowy to coś strasznego, jednak w warunkach, w którym ma dosyć mały wpływ (lecz jakiś zawsze) na wykonywane przez ludzi manewry jest przyjemnym dodatkiem dodającym do rozgrywki odrobinę niespodzianki. Oczywiście, wiadomo, kości nie lubią każdego, ale tak to już jest po prostu. Czasem nawet łatwiej w ten sposób niż zdawać się na dobrą/złą wolę GM'a w zależności od sytuacji (czy to zgraczem, czy z npc)
Losowanie przeciwników kośćmi to natomiast najgorszy pomysł, jaki słyszałem, mogący jeszcze bardziej dokopać nowym/słabym/nie silnym postaciom/nie zrobionym optymalnie
Re: Ankieta dotycząca gry
: 27 lut 2022, o 12:52
autor: Tsukune
Chyba że te kości byłyby takim dodatkiem do walki np: według statystyk damy radę pokonać przeciwnika a rzut kością po prostu sprawi czy atak będzie mocniejszy albo miał jakieś dodatkowe obrażenia. Takie coś mogłoby być takim ciekawym smaczkiem. Wiesz nagle przypadkiem okazuje się że miałeś "szczęście" i trafiłeś kogoś w takie miejsce że po prostu zemdlał od jednego ciosu.
Re: Ankieta dotycząca gry
: 27 lut 2022, o 13:50
autor: Obi Wan Nerobi
W temacie kości w takim klasycznym rpgowych wydaniu to widziałbym je prawdopodobnie jako element definiujący powodzenie jakiejś akcji. Na przykład mamy starcie dwóch osób w walce wręcz o różnych wartościach szybkości - jednej mniejszej, a drugiej większej. Przy obecnym stanie rzeczy naprawdę ciężko jest komuś postawionemu na słabszej pozycji coś zrobić. Z kolei przy systemie opartym na kościach jest to jak najbardziej możliwe, bo dopisze mu dobry rzut, a drugiej stronie już nie. Przewaga zostaje jak najbardziej zachowana, ale nie jest to już takie zerojedynkowe jak obecnie. Dokładnie tak samo w przypadku działania iluzji, gdzie nasza próba wyjścia definiowana byłaby przez rzut kośćmi i wynik.
Jest to oczywiście przykład, bo opracowywanie całego systemu bez woli graczy mija się z celem. Z pewnością byłby on w dużej mierze wzorowany na sprawdzonych rozwiązaniach z klasycznych papierowych rpg'ów, by miało to ręce i nogi.
Kolejny przykład tym razem z poletka misji stanowić może chociażby poszukiwanie czegoś i w zależności od trudności oraz naszych statystyk, umiejętności (które ułatwiają) rzut by definiował powodzenie akcji. Z tego co wspominała Hoshi - dla niewtajemniczonych, nasz nowy administrator fabularny to w przypadku misji byłby to element mocno opcjonalny, ale jak najbardziej pewna opcja stanowiąca urozmaicenie.
System oparty o kości w dużej mierze zmniejsza znaczenie jednej statystyki i wzmacnia znaczenie innych statystyk, ponieważ jako postać nieopierająca się w całości na walce nadal mamy szanse. Dodaje element nieprzewidywalności i nawet młokos jest w stanie coś zdziałać niczym słynny chłop z widłami pokonujący rycerza. Rzecz jasna musiałoby za tym pójść uwzględnienie potencjalnych strat w przypadku nawet śmierci i ogólne podejście do niej, tak by nie karać graczy za zwyczajnego pecha. System wytrzymałości, który pojawi się na dniach będzie pierwszym krokiem ku wydłużeniu walk i będzie dało się go przenieść na dowolny system, więc nie przewidywałbym sytuacji, gdzie jeden pechowy rzut sprawia, że umieramy. Prawdopodobnie same zadane obrażenia nie byłyby również losowe w takim systemie.
Jedna ważna rzecz, którą dodatkowo nam dają kości odnosząca się po raz kolejny do szybkości to spotykana w grach rpg inicjatywa. To, że jesteśmy najszybsi na świecie nie sprawia, że z automatu wygrywamy walkę, a najzwyczajniej w świecie pierwsi wykonujemy swój ruch, czy jesteśmy w stanie zrobić po prostu więcej, ale braki w innych statystykach sprawiają, że ataki te są słabsze i osoba z buildem w tanka, czy kolosa o monstrualnej sile jak najbardziej ma szansę na trafienie nas i zadanie nam obrażeń. Jednym słowem walka taka znacznie bardziej przypomina to co widzieliśmy w Naruto, a nie ślęczenie z kalkulatorem i zdawanie się na interpretacje sędziego/MG czy szybkość i percepcja wystarczą, czy też nie. Dodatkowo element losowy na misji daje pole do popisu innym statystykom, które mogą chociażby umożliwić nam skuteczną perswazję oponenta, zdobycie jakiegoś wsparcia itd. dzięki czemu jesteśmy w stanie nawet uniknąć walki, gdzie ktoś inny będzie się męczył.
Re: Ankieta dotycząca gry
: 27 lut 2022, o 16:08
autor: Azuma
Albo na odwrót. Zdecydowanie jestem przeciw. Nawet nie zamierzam się rozpisywać. Zamiast próbować wymyślać teraz coś co urozmaici (według Ciebie) rozgrywkę, skupcie się na załataniu i poprawie obecnych problemów z powodu których między innymi doszło do zmiany administracji.
Re: Ankieta dotycząca gry
: 1 mar 2022, o 14:58
autor: Sugiyama Orochi
Tak ze swojej strony - mnie zawsze brakowało pewnego elementu losowości w grze, także chętnie bym go ujrzał tutaj - chociaż raczej jako uzupełnienie bazowego systemu, który wydaje się działać nieźle, ale potrzebuje pewnego zbalansowania (osoby bardziej "Techniczne" pewnie lepiej będą w stanie się wypowiedzieć). Ot, coś co pozwoli wprowdzić nieco niepewności do starcia, zwłaszcza bliskich statystykami shinobi, a nie że "wybacz, miałeś 1 punkt siły mniej, nic nie możemy zrobić, urywa ci nogę". Tzn. ostatecznie oczywiście tak może być już po rzutach, ale przynajmniej będzie ten element niepewności także i dla MG jak się potoczy starcie takich bliskich poziomem przeciwników.