Ankieta dotycząca gry

Czy wolisz system podobny do obecnego, czy oparty o kości

Czas głosowania minął 5 mar 2022, o 21:00

Kości
11
35%
Zbliżony do obecnego
13
42%
Grałbym na obu
7
23%
 
Liczba głosów: 31

Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Ankieta dotycząca gry

Post autor: Obi Wan Nerobi »

0 x
Awatar użytkownika
Kamiyo Ori
Posty: 1054
Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
GG/Discord: deviler_
Multikonta: Rokudo Gaika

Re: Ankieta dotycząca gry

Post autor: Kamiyo Ori »

Myślę sobie, że wybór kostek i elementu losowości w mechanice pozwoli nieco bardziej odciąć się od konkurencji na rynku (KMWTW) i będzie mieć szanse przyciągnąć nowe osoby na forko. Podbijam też, że krytyki (1 i 20 w przypadku k20) to jedne z najbardziej wesołych momentów na sesjach.
0 x
PH | Ryō | KP | Notes
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Ankieta dotycząca gry

Post autor: Shinsu »

No nie wiem, czy to ma większy sens. Pilnowanie, by takie elementy losowe rzeczywiście były losowe będzie dosyć trudne. Musielibyście zrobić do tego jakiś super dodatkowy kanał i pilnować, czy ktoś nie ściemnia np. losując kilka razy.
1 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1475
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj
Widoczny ekwipunek: ---
- Wakizashi ze Stali Kantańskiej (imię tego miecza to Nikushi ( ニキシー ) co oznacza "Rusałkę".) (znajdujące się w pochwie przy pasie po lewej stronie)
- Torba #1 (przypięta do pasa, w okolicach lewego pośladka).
- Worek Mikołaja (przewieszony przez ramię, znajdujący się na plecach).
- Zbroja (ubrana) - opis w KP. Wizualizacja Zbroi: https://i.pinimg.com/564x/5c/f8/84/5cf8 ... cb17a6.jpg
- Opaska na głowę z różkami jelonka, działa jak ochraniacz na czoło (na czole)
- Namiot (na plecach, pod Workiem Mikołaja)
- Płaszcz (ubrany)
- Rękawiczki z blaszkami (na dłoniach)
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Ankieta dotycząca gry

Post autor: Yasuo »

Jeśli miałyby być kości, to custom bb code do losowości byłby mega przydatny...
Tak tylko mówię.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2178
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Ankieta dotycząca gry

Post autor: Kisuke »

Odpowiednie "dodatki", aby działo się to bezpośrednio w poście, ewentualnie w jakiś inny, bezpieczny sposób to raczej nie jest większy problem <catcookie>

PS. Zainteresowani systemem kostkowym mogą podrzucać własną opinię w jaki sposób woleliby żeby to było rozwiązane (posty, losowanie na discordzie, itp itd)
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2824
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25
Multikonta: Reigen

Re: Ankieta dotycząca gry

Post autor: Yami »

System kostek, mógłby zostać dodany ale nie powinien być dołączany do systemu mechaniki forum (im więcej wyrzucisz tym silniejsza technika). System kości powinien być używany do Tworzenia KP przeciwników na misjach. Aktualnie to co jest u nas największą bolączką w misjach jest dostawanie chamskiej kontry bo każdy mniej więcej wie kto co ma. Mi zdarzyło się to dwa razy (na szczęście) ale inni tracili z tego tytułu KP a następnie odchodzili z forko (Przeciwnik z misji, którą sam prowadziłem miała oznaki kontry, zaś gracz, który potem powiedział mi, że to któraś kontra z rzędu, porzucił grę).
Rozumiem, gdy w walce 2v2 rzut kością zdecyduje kto na kogo ruszy, a nie dobierze się odpowiedniego przeciwnika.
Nie rozumiem jednak czemu jakaś czynność gracza powinna być oceniana przez pryzmat rzutu kością, od tego są atrybuty oraz sposób prowadzenia akcji.
1 x
Awatar użytkownika
Kayo
Posty: 92
Rejestracja: 10 wrz 2021, o 02:18
Wiek postaci: 15
Widoczny ekwipunek: Tanto przy pasie.
Stroj codzienny
Haori (Płaszcz/kaftan)
Manierka
Skryte pod materiałem Wakizashi
Multikonta: Kabuki | Sayaka

Re: Ankieta dotycząca gry

Post autor: Kayo »

System kościowy byłby dobry jako dodatek, a nie jako coś zupełnie decydującego o rozgrywce.
Niektórzy mogą myśleć, że system kościowy to coś strasznego, jednak w warunkach, w którym ma dosyć mały wpływ (lecz jakiś zawsze) na wykonywane przez ludzi manewry jest przyjemnym dodatkiem dodającym do rozgrywki odrobinę niespodzianki. Oczywiście, wiadomo, kości nie lubią każdego, ale tak to już jest po prostu. Czasem nawet łatwiej w ten sposób niż zdawać się na dobrą/złą wolę GM'a w zależności od sytuacji (czy to zgraczem, czy z npc)

Losowanie przeciwników kośćmi to natomiast najgorszy pomysł, jaki słyszałem, mogący jeszcze bardziej dokopać nowym/słabym/nie silnym postaciom/nie zrobionym optymalnie
0 x

Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2715
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Ankieta dotycząca gry

Post autor: Tsukune »

Chyba że te kości byłyby takim dodatkiem do walki np: według statystyk damy radę pokonać przeciwnika a rzut kością po prostu sprawi czy atak będzie mocniejszy albo miał jakieś dodatkowe obrażenia. Takie coś mogłoby być takim ciekawym smaczkiem. Wiesz nagle przypadkiem okazuje się że miałeś "szczęście" i trafiłeś kogoś w takie miejsce że po prostu zemdlał od jednego ciosu.
0 x
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Ankieta dotycząca gry

Post autor: Obi Wan Nerobi »

W temacie kości w takim klasycznym rpgowych wydaniu to widziałbym je prawdopodobnie jako element definiujący powodzenie jakiejś akcji. Na przykład mamy starcie dwóch osób w walce wręcz o różnych wartościach szybkości - jednej mniejszej, a drugiej większej. Przy obecnym stanie rzeczy naprawdę ciężko jest komuś postawionemu na słabszej pozycji coś zrobić. Z kolei przy systemie opartym na kościach jest to jak najbardziej możliwe, bo dopisze mu dobry rzut, a drugiej stronie już nie. Przewaga zostaje jak najbardziej zachowana, ale nie jest to już takie zerojedynkowe jak obecnie. Dokładnie tak samo w przypadku działania iluzji, gdzie nasza próba wyjścia definiowana byłaby przez rzut kośćmi i wynik.

Jest to oczywiście przykład, bo opracowywanie całego systemu bez woli graczy mija się z celem. Z pewnością byłby on w dużej mierze wzorowany na sprawdzonych rozwiązaniach z klasycznych papierowych rpg'ów, by miało to ręce i nogi.

Kolejny przykład tym razem z poletka misji stanowić może chociażby poszukiwanie czegoś i w zależności od trudności oraz naszych statystyk, umiejętności (które ułatwiają) rzut by definiował powodzenie akcji. Z tego co wspominała Hoshi - dla niewtajemniczonych, nasz nowy administrator fabularny to w przypadku misji byłby to element mocno opcjonalny, ale jak najbardziej pewna opcja stanowiąca urozmaicenie.

System oparty o kości w dużej mierze zmniejsza znaczenie jednej statystyki i wzmacnia znaczenie innych statystyk, ponieważ jako postać nieopierająca się w całości na walce nadal mamy szanse. Dodaje element nieprzewidywalności i nawet młokos jest w stanie coś zdziałać niczym słynny chłop z widłami pokonujący rycerza. Rzecz jasna musiałoby za tym pójść uwzględnienie potencjalnych strat w przypadku nawet śmierci i ogólne podejście do niej, tak by nie karać graczy za zwyczajnego pecha. System wytrzymałości, który pojawi się na dniach będzie pierwszym krokiem ku wydłużeniu walk i będzie dało się go przenieść na dowolny system, więc nie przewidywałbym sytuacji, gdzie jeden pechowy rzut sprawia, że umieramy. Prawdopodobnie same zadane obrażenia nie byłyby również losowe w takim systemie.

Jedna ważna rzecz, którą dodatkowo nam dają kości odnosząca się po raz kolejny do szybkości to spotykana w grach rpg inicjatywa. To, że jesteśmy najszybsi na świecie nie sprawia, że z automatu wygrywamy walkę, a najzwyczajniej w świecie pierwsi wykonujemy swój ruch, czy jesteśmy w stanie zrobić po prostu więcej, ale braki w innych statystykach sprawiają, że ataki te są słabsze i osoba z buildem w tanka, czy kolosa o monstrualnej sile jak najbardziej ma szansę na trafienie nas i zadanie nam obrażeń. Jednym słowem walka taka znacznie bardziej przypomina to co widzieliśmy w Naruto, a nie ślęczenie z kalkulatorem i zdawanie się na interpretacje sędziego/MG czy szybkość i percepcja wystarczą, czy też nie. Dodatkowo element losowy na misji daje pole do popisu innym statystykom, które mogą chociażby umożliwić nam skuteczną perswazję oponenta, zdobycie jakiegoś wsparcia itd. dzięki czemu jesteśmy w stanie nawet uniknąć walki, gdzie ktoś inny będzie się męczył.
1 x
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1005
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 17
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- delikatnie zarysowane kości, mały nos
- szczupła budowa, przeciętny wzrost
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- szary płaszcz (bez zdobień)

Re: Ankieta dotycząca gry

Post autor: Azuma »

Albo na odwrót. Zdecydowanie jestem przeciw. Nawet nie zamierzam się rozpisywać. Zamiast próbować wymyślać teraz coś co urozmaici (według Ciebie) rozgrywkę, skupcie się na załataniu i poprawie obecnych problemów z powodu których między innymi doszło do zmiany administracji.
2 x
Awatar użytkownika
Sugiyama Orochi
Posty: 243
Rejestracja: 19 cze 2021, o 23:33
Wiek postaci: 26
Ranga: Doko
Multikonta: Hoshigaki Toshiko

Re: Ankieta dotycząca gry

Post autor: Sugiyama Orochi »

Tak ze swojej strony - mnie zawsze brakowało pewnego elementu losowości w grze, także chętnie bym go ujrzał tutaj - chociaż raczej jako uzupełnienie bazowego systemu, który wydaje się działać nieźle, ale potrzebuje pewnego zbalansowania (osoby bardziej "Techniczne" pewnie lepiej będą w stanie się wypowiedzieć). Ot, coś co pozwoli wprowdzić nieco niepewności do starcia, zwłaszcza bliskich statystykami shinobi, a nie że "wybacz, miałeś 1 punkt siły mniej, nic nie możemy zrobić, urywa ci nogę". Tzn. ostatecznie oczywiście tak może być już po rzutach, ale przynajmniej będzie ten element niepewności także i dla MG jak się potoczy starcie takich bliskich poziomem przeciwników.
1 x
Avki podrasowane przez Nanę. <3
Zablokowany

Wróć do „Administracyjne”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości