Ankieta dotycząca gry
- Obi Wan Nerobi
- Posty: 506
- Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
- Aktualna postać: Kisuke
- Kamiyo Ori
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Wyrzutek B
- Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
- Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=7983
- GG/Discord: deviler_
- Multikonta: Rokudo Gaika
Re: Ankieta dotycząca gry
Myślę sobie, że wybór kostek i elementu losowości w mechanice pozwoli nieco bardziej odciąć się od konkurencji na rynku (KMWTW) i będzie mieć szanse przyciągnąć nowe osoby na forko. Podbijam też, że krytyki (1 i 20 w przypadku k20) to jedne z najbardziej wesołych momentów na sesjach.
0 x
- Shinsu
- Posty: 811
- Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
- Wiek postaci: 23
- Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
- Link do KP: viewtopic.php?p=193383#p193383
- GG/Discord: Shins#7007
Re: Ankieta dotycząca gry
No nie wiem, czy to ma większy sens. Pilnowanie, by takie elementy losowe rzeczywiście były losowe będzie dosyć trudne. Musielibyście zrobić do tego jakiś super dodatkowy kanał i pilnować, czy ktoś nie ściemnia np. losując kilka razy.
1 x
- Yasuo
- Posty: 1481
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Samuraj
- Widoczny ekwipunek: ---
- Wakizashi ze Stali Kantańskiej (imię tego miecza to Nikushi ( ニキシー ) co oznacza "Rusałkę".) (znajdujące się w pochwie przy pasie po lewej stronie)
- Torba #1 (przypięta do pasa, w okolicach lewego pośladka).
- Worek Mikołaja (przewieszony przez ramię, znajdujący się na plecach).
- Zbroja (ubrana) - opis w KP. Wizualizacja Zbroi: https://i.pinimg.com/564x/5c/f8/84/5cf8 ... cb17a6.jpg
- Opaska na głowę z różkami jelonka, działa jak ochraniacz na czoło (na czole)
- Namiot (na plecach, pod Workiem Mikołaja)
- Płaszcz (ubrany)
- Rękawiczki z blaszkami (na dłoniach) - Link do KP: viewtopic.php?p=55892#p55892
- GG/Discord: .iwaru
- Multikonta: Tenshi
Re: Ankieta dotycząca gry
Jeśli miałyby być kości, to custom bb code do losowości byłby mega przydatny...
Tak tylko mówię.
Tak tylko mówię.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
[/list][/fieldset]
[/quote][/code]
- Kisuke
- Martwa postać
- Posty: 2188
- Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Sentoki
- Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=153580#p153580
- Multikonta: Daisuke
Re: Ankieta dotycząca gry
Odpowiednie "dodatki", aby działo się to bezpośrednio w poście, ewentualnie w jakiś inny, bezpieczny sposób to raczej nie jest większy problem
PS. Zainteresowani systemem kostkowym mogą podrzucać własną opinię w jaki sposób woleliby żeby to było rozwiązane (posty, losowanie na discordzie, itp itd)
PS. Zainteresowani systemem kostkowym mogą podrzucać własną opinię w jaki sposób woleliby żeby to było rozwiązane (posty, losowanie na discordzie, itp itd)
0 x
- Yami
- Posty: 2835
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
- Wiek postaci: 25
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=4268
- Multikonta: Reigen
Re: Ankieta dotycząca gry
System kostek, mógłby zostać dodany ale nie powinien być dołączany do systemu mechaniki forum (im więcej wyrzucisz tym silniejsza technika). System kości powinien być używany do Tworzenia KP przeciwników na misjach. Aktualnie to co jest u nas największą bolączką w misjach jest dostawanie chamskiej kontry bo każdy mniej więcej wie kto co ma. Mi zdarzyło się to dwa razy (na szczęście) ale inni tracili z tego tytułu KP a następnie odchodzili z forko (Przeciwnik z misji, którą sam prowadziłem miała oznaki kontry, zaś gracz, który potem powiedział mi, że to któraś kontra z rzędu, porzucił grę).
Rozumiem, gdy w walce 2v2 rzut kością zdecyduje kto na kogo ruszy, a nie dobierze się odpowiedniego przeciwnika.
Nie rozumiem jednak czemu jakaś czynność gracza powinna być oceniana przez pryzmat rzutu kością, od tego są atrybuty oraz sposób prowadzenia akcji.
Rozumiem, gdy w walce 2v2 rzut kością zdecyduje kto na kogo ruszy, a nie dobierze się odpowiedniego przeciwnika.
Nie rozumiem jednak czemu jakaś czynność gracza powinna być oceniana przez pryzmat rzutu kością, od tego są atrybuty oraz sposób prowadzenia akcji.
1 x
- Kayo
- Posty: 92
- Rejestracja: 10 wrz 2021, o 02:18
- Wiek postaci: 15
- Widoczny ekwipunek: Tanto przy pasie.
Stroj codzienny
Haori (Płaszcz/kaftan)
Manierka
Skryte pod materiałem Wakizashi - Link do KP: viewtopic.php?f=32&t=10154
- Multikonta: Kabuki | Sayaka
Re: Ankieta dotycząca gry
System kościowy byłby dobry jako dodatek, a nie jako coś zupełnie decydującego o rozgrywce.
Niektórzy mogą myśleć, że system kościowy to coś strasznego, jednak w warunkach, w którym ma dosyć mały wpływ (lecz jakiś zawsze) na wykonywane przez ludzi manewry jest przyjemnym dodatkiem dodającym do rozgrywki odrobinę niespodzianki. Oczywiście, wiadomo, kości nie lubią każdego, ale tak to już jest po prostu. Czasem nawet łatwiej w ten sposób niż zdawać się na dobrą/złą wolę GM'a w zależności od sytuacji (czy to zgraczem, czy z npc)
Losowanie przeciwników kośćmi to natomiast najgorszy pomysł, jaki słyszałem, mogący jeszcze bardziej dokopać nowym/słabym/nie silnym postaciom/nie zrobionym optymalnie
Niektórzy mogą myśleć, że system kościowy to coś strasznego, jednak w warunkach, w którym ma dosyć mały wpływ (lecz jakiś zawsze) na wykonywane przez ludzi manewry jest przyjemnym dodatkiem dodającym do rozgrywki odrobinę niespodzianki. Oczywiście, wiadomo, kości nie lubią każdego, ale tak to już jest po prostu. Czasem nawet łatwiej w ten sposób niż zdawać się na dobrą/złą wolę GM'a w zależności od sytuacji (czy to zgraczem, czy z npc)
Losowanie przeciwników kośćmi to natomiast najgorszy pomysł, jaki słyszałem, mogący jeszcze bardziej dokopać nowym/słabym/nie silnym postaciom/nie zrobionym optymalnie
0 x
- Tsukune
- Posty: 2725
- Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
- Wiek postaci: 30
- Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
- Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska
- Link do KP: http://www.shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=4864#p4864
Re: Ankieta dotycząca gry
Chyba że te kości byłyby takim dodatkiem do walki np: według statystyk damy radę pokonać przeciwnika a rzut kością po prostu sprawi czy atak będzie mocniejszy albo miał jakieś dodatkowe obrażenia. Takie coś mogłoby być takim ciekawym smaczkiem. Wiesz nagle przypadkiem okazuje się że miałeś "szczęście" i trafiłeś kogoś w takie miejsce że po prostu zemdlał od jednego ciosu.
0 x
- Obi Wan Nerobi
- Posty: 506
- Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
- Aktualna postać: Kisuke
Re: Ankieta dotycząca gry
W temacie kości w takim klasycznym rpgowych wydaniu to widziałbym je prawdopodobnie jako element definiujący powodzenie jakiejś akcji. Na przykład mamy starcie dwóch osób w walce wręcz o różnych wartościach szybkości - jednej mniejszej, a drugiej większej. Przy obecnym stanie rzeczy naprawdę ciężko jest komuś postawionemu na słabszej pozycji coś zrobić. Z kolei przy systemie opartym na kościach jest to jak najbardziej możliwe, bo dopisze mu dobry rzut, a drugiej stronie już nie. Przewaga zostaje jak najbardziej zachowana, ale nie jest to już takie zerojedynkowe jak obecnie. Dokładnie tak samo w przypadku działania iluzji, gdzie nasza próba wyjścia definiowana byłaby przez rzut kośćmi i wynik.
Jest to oczywiście przykład, bo opracowywanie całego systemu bez woli graczy mija się z celem. Z pewnością byłby on w dużej mierze wzorowany na sprawdzonych rozwiązaniach z klasycznych papierowych rpg'ów, by miało to ręce i nogi.
Kolejny przykład tym razem z poletka misji stanowić może chociażby poszukiwanie czegoś i w zależności od trudności oraz naszych statystyk, umiejętności (które ułatwiają) rzut by definiował powodzenie akcji. Z tego co wspominała Hoshi - dla niewtajemniczonych, nasz nowy administrator fabularny to w przypadku misji byłby to element mocno opcjonalny, ale jak najbardziej pewna opcja stanowiąca urozmaicenie.
System oparty o kości w dużej mierze zmniejsza znaczenie jednej statystyki i wzmacnia znaczenie innych statystyk, ponieważ jako postać nieopierająca się w całości na walce nadal mamy szanse. Dodaje element nieprzewidywalności i nawet młokos jest w stanie coś zdziałać niczym słynny chłop z widłami pokonujący rycerza. Rzecz jasna musiałoby za tym pójść uwzględnienie potencjalnych strat w przypadku nawet śmierci i ogólne podejście do niej, tak by nie karać graczy za zwyczajnego pecha. System wytrzymałości, który pojawi się na dniach będzie pierwszym krokiem ku wydłużeniu walk i będzie dało się go przenieść na dowolny system, więc nie przewidywałbym sytuacji, gdzie jeden pechowy rzut sprawia, że umieramy. Prawdopodobnie same zadane obrażenia nie byłyby również losowe w takim systemie.
Jedna ważna rzecz, którą dodatkowo nam dają kości odnosząca się po raz kolejny do szybkości to spotykana w grach rpg inicjatywa. To, że jesteśmy najszybsi na świecie nie sprawia, że z automatu wygrywamy walkę, a najzwyczajniej w świecie pierwsi wykonujemy swój ruch, czy jesteśmy w stanie zrobić po prostu więcej, ale braki w innych statystykach sprawiają, że ataki te są słabsze i osoba z buildem w tanka, czy kolosa o monstrualnej sile jak najbardziej ma szansę na trafienie nas i zadanie nam obrażeń. Jednym słowem walka taka znacznie bardziej przypomina to co widzieliśmy w Naruto, a nie ślęczenie z kalkulatorem i zdawanie się na interpretacje sędziego/MG czy szybkość i percepcja wystarczą, czy też nie. Dodatkowo element losowy na misji daje pole do popisu innym statystykom, które mogą chociażby umożliwić nam skuteczną perswazję oponenta, zdobycie jakiegoś wsparcia itd. dzięki czemu jesteśmy w stanie nawet uniknąć walki, gdzie ktoś inny będzie się męczył.
Jest to oczywiście przykład, bo opracowywanie całego systemu bez woli graczy mija się z celem. Z pewnością byłby on w dużej mierze wzorowany na sprawdzonych rozwiązaniach z klasycznych papierowych rpg'ów, by miało to ręce i nogi.
Kolejny przykład tym razem z poletka misji stanowić może chociażby poszukiwanie czegoś i w zależności od trudności oraz naszych statystyk, umiejętności (które ułatwiają) rzut by definiował powodzenie akcji. Z tego co wspominała Hoshi - dla niewtajemniczonych, nasz nowy administrator fabularny to w przypadku misji byłby to element mocno opcjonalny, ale jak najbardziej pewna opcja stanowiąca urozmaicenie.
System oparty o kości w dużej mierze zmniejsza znaczenie jednej statystyki i wzmacnia znaczenie innych statystyk, ponieważ jako postać nieopierająca się w całości na walce nadal mamy szanse. Dodaje element nieprzewidywalności i nawet młokos jest w stanie coś zdziałać niczym słynny chłop z widłami pokonujący rycerza. Rzecz jasna musiałoby za tym pójść uwzględnienie potencjalnych strat w przypadku nawet śmierci i ogólne podejście do niej, tak by nie karać graczy za zwyczajnego pecha. System wytrzymałości, który pojawi się na dniach będzie pierwszym krokiem ku wydłużeniu walk i będzie dało się go przenieść na dowolny system, więc nie przewidywałbym sytuacji, gdzie jeden pechowy rzut sprawia, że umieramy. Prawdopodobnie same zadane obrażenia nie byłyby również losowe w takim systemie.
Jedna ważna rzecz, którą dodatkowo nam dają kości odnosząca się po raz kolejny do szybkości to spotykana w grach rpg inicjatywa. To, że jesteśmy najszybsi na świecie nie sprawia, że z automatu wygrywamy walkę, a najzwyczajniej w świecie pierwsi wykonujemy swój ruch, czy jesteśmy w stanie zrobić po prostu więcej, ale braki w innych statystykach sprawiają, że ataki te są słabsze i osoba z buildem w tanka, czy kolosa o monstrualnej sile jak najbardziej ma szansę na trafienie nas i zadanie nam obrażeń. Jednym słowem walka taka znacznie bardziej przypomina to co widzieliśmy w Naruto, a nie ślęczenie z kalkulatorem i zdawanie się na interpretacje sędziego/MG czy szybkość i percepcja wystarczą, czy też nie. Dodatkowo element losowy na misji daje pole do popisu innym statystykom, które mogą chociażby umożliwić nam skuteczną perswazję oponenta, zdobycie jakiegoś wsparcia itd. dzięki czemu jesteśmy w stanie nawet uniknąć walki, gdzie ktoś inny będzie się męczył.
1 x
- Azuma
- Posty: 1027
- Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
- Wiek postaci: 17
- Ranga: Sentoki
- Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- delikatnie zarysowane kości, mały nos
- szczupła budowa, przeciętny wzrost - Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- szary płaszcz (bez zdobień) - Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=7859#p128617
Re: Ankieta dotycząca gry
Albo na odwrót. Zdecydowanie jestem przeciw. Nawet nie zamierzam się rozpisywać. Zamiast próbować wymyślać teraz coś co urozmaici (według Ciebie) rozgrywkę, skupcie się na załataniu i poprawie obecnych problemów z powodu których między innymi doszło do zmiany administracji.
2 x
- Sugiyama Orochi
- Posty: 255
- Rejestracja: 19 cze 2021, o 23:33
- Wiek postaci: 26
- Ranga: Doko
- Link do KP: viewtopic.php?p=177393#p177393
- Multikonta: Hoshigaki Toshiko
Re: Ankieta dotycząca gry
Tak ze swojej strony - mnie zawsze brakowało pewnego elementu losowości w grze, także chętnie bym go ujrzał tutaj - chociaż raczej jako uzupełnienie bazowego systemu, który wydaje się działać nieźle, ale potrzebuje pewnego zbalansowania (osoby bardziej "Techniczne" pewnie lepiej będą w stanie się wypowiedzieć). Ot, coś co pozwoli wprowdzić nieco niepewności do starcia, zwłaszcza bliskich statystykami shinobi, a nie że "wybacz, miałeś 1 punkt siły mniej, nic nie możemy zrobić, urywa ci nogę". Tzn. ostatecznie oczywiście tak może być już po rzutach, ale przynajmniej będzie ten element niepewności także i dla MG jak się potoczy starcie takich bliskich poziomem przeciwników.
1 x
Avki podrasowane przez Nanę. <3
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości